ایران بزرگ‌ترین ناوگان خشکی دکل‌های حفاری را در خاورمیانه دارد
ایران بزرگ‌ترین ناوگان خشکی دکل‌های حفاری را در خاورمیانه دارد
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های خوزستان گفت: کشور ما اکنون بزرگ‌ترین ناوگان دکل‌های حفاری خشکی را در خاورمیانه دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در نشست با دانشجویان نخستین اردوی علمی راهیان پیشرفت که با حضور ۱۲۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های خوزستان در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی این شرکت در اهواز برگزار شد، افزود: از مجموع دکل‌های حفاری خشکی و دریایی در کشور ۷۲ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق‌سنگین در تملک این شرکت است.

وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران افزون بر دارا بودن بزرگ‌ترین ناوگان حفاری در منطقه با برخورداری از منابع انسانی متخصص، مجرب و کارآزموده، مجهزترین امکانات فنی و مهندسی را برای ارائه هم‌زمان خدمات فنی و مهندسی صنعت حفاری دارد که این ویژگی از مزیت‌های منحصربه‌فرد این شرکت در قیاس با شرکت‌های بزرگ حفاری در جهان است.‌

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به روند صعودی توسعه فعالیت‌ها و خدمات تخصصی این شرکت به صنعت نفت کشور و نقش بی‌بدیل آن در فرآیند تولید گفت: تا پیش از تأسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان امام‌ خمینی (ره)‌ صنعت حفاری در ایران به‌طور کامل در اختیار شرکت‌های غربی بود و از سوی آنها مدیریت می‌شد و کارکنان ‌ایرانی بیشتر کارهای یدی را به‌عهده داشتند و این صنعت ۱۰۰ درصد وابسته به خارج بود.

گلپایگانی به اهداف جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: در تشریح نقش و ویژگی‌های این شرکت و عملکرد آن باید تصریح کرد: امروز صنعت حفاری در ایران ۱۰۰ درصد بومی است و متخصصان ایرانی این توانمندی را دارند که در هر نقطه از جهان و هر شرایط اقلیمی و سازندی به‌نحو مطلوب حفاری چاه‌های نفت و گاز را انجام دهند.

وی اظهار کرد: این شرکت به‌موازات توسعه ناوگان عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی به‌منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با هم‌افزایی و همکاری مستمر و مؤثر با مراکز علمی و پژوهشی و سازندگان و صنعتگران داخلی و دانش‌بنیان‌ها ساخت اجزای اصلی دستگاه حفاری و قطعات و تجهیزات کلیدی و پرمصرف کاربردی را سال‌هاست در دستور کار و اولویت برنامه‌ها قرار داده و توفیقات ارزشمندی همسو با خودکفایی و خوداتکایی در این صنعت راهبردی داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با ابراز خشنودی و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست‌، برای دانشجویان بسیجی آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست در کسب علم و دانش تلاش مضاعف کنند.

در این نشست که تعدادی از مدیران و مسئولان شرکت حضور داشتند، محمدعلی بیگ‌زاده، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مطالبی ارائه کرد.