اختصاص ۴۳ میلیارد تومان برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک در یزد
اختصاص ۴۳ میلیارد تومان برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک در یزد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از اختصاص ۴۳ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس توسط کلیه ساکنان روستاها، مناطق حاشیه‌ای شهرها و مناطق محروم متقاضی دریافت مولد خورشیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«مجید دهقانی‌زاده» در پنجمین نشست گروه اقتصاد و زیربنا مجمع بسیجیان استان که با محوریت ارایه گزارش طرح کسب و کار انرژی خورشیدی صبح روز گذشته در سالن اندیشه سازمان مدیریت استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های گروه اقتصاد و زیر بنا مجمع بسیجیان، گفت: خروجی این نشست‌ها می‌تواند به عنوان بازوی فکری و مشورتی و کمکی برای اجرای دقیق‌تر منویات مقام معظم رهبری و دولت مردمی در سطح استان باشد.

وی با تاکید بر این که اقدامات و تصمیم‌گیری‌های این گروه نباید از سیستم اجرایی استان عقب‌تر، مغایر یا هم پوشانی داشته باشد، اذعان کرد: اعضای گروه اقتصاد و زیربنا مجمع بسیجیان استان توانایی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری لازم را دارند اما باید این موارد را در نظر بگیرند.

رئیس گروه اقتصاد و زیربنا مجمع بسیجیان استان با بیان این که باید خاطرات بد تعاونی‌ها از ذهن مردم پاک شود، گفت: سهام‌دار کردن و سهیم کردن مردم در روند رشد و توسعه اقتصاد استان موضوع بسیار مهمی است که باید با بهره‌گیری از ابزارهای نوین به بهترین شیوه طعم شیرین اقتصاد تعاونی را به مردم بچشانیم تا با نقش‌آفرینی آنان در صحنه اقتصاد استان الگویی برای کشور باشیم.

دهقانی‌زاده با توجه به کاهش نرخ بیکاری استان بیان کرد: با کار فشرده‌ای که انجام گرفت شاهد سیر نزولی نرخ بیکاری استان هستیم که بعد از هفت سال به زیر نمودار کشوری رسیده است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا این روند نزولی ادامه‌دار باشد.

وی از واریز ۴۳ میلیارد تومان  از محل جز (۶) بند (د) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱  به حساب بانک صادرات استان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای ایجاد هر واحد مولد خورشیدی تا سقف ۱۳۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و مهلت بازپرداخت ۸۰ ماهه برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، این طرح شامل کلیه ساکنان روستاها، مناطق حاشیه‌ای شهرها و مناطق محروم که متقاضی دریافت مولد خورشیدی بوده و از سوی نهادهای معرفی کننده معرفی و شرایط عمومی و اختصاصی آنها مورد تایید ساتبا(شرکت توزیع) و بسیج سازندگی قرار گیرد، است.

رئیس سازمان مدیریت استان خواستار هماهنگی مسئول میز انرژی خورشیدی در این گروه با مسئول پیگیری‌های ویژه حوزه انرژی خورشیدی برنامه‌های تحولی یزد نوین شد و گفت: فرمانداران موظف هستند تا در زمینه معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس کوچک بسیج شوند و همکاری لازم و کاملی را در این راستا داشته باشند.