آمریکا ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خود را عرضه می‌کند
آمریکا ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خود را عرضه می‌کند
کاخ سفید در پی اقدام اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت خود اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عرضه ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت این کشور را به بازارهای جهانی اعلام خواهد کرد.

به گزارش«نبض انرژی»کاخ سفید سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عرضه ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت این کشور را به بازارهای جهانی برای ماه دسامبر اعلام خواهد کرد.

کاخ سفید در این بیانیه آورده است: بایدن روز چهارشنبه طرحی برای ادامه استفاده از ذخایر راهبردی نفت آمریکا برای تثبیت قیمت سوخت ارائه خواهد کرد.

کاخ سفید افزود که  بایدن آماده است در صورت لزوم اجازه استفاده بیشتر از ذخایر اضطراری نفت آمریکا را در فصل زمستان بدهد.

دولت بایدن پس از اقدام اوپک پلاس در کاهش تولید نفت و نارضایتی از این تصمیم، و مجبور به استفاده از ذخایر راهبردی نفت خود برای عرضه به بازار شده است.

گروه اوپک پلاس ۲۰ مهر اعلام کرد که تولید نفت خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد. این اقدام که بزرگترین کاهش از زمان همه گیری کرونا محسوب می‌شود، با واکنش تند دولت بایدن مواجه شد که نگران افزایش قیمت بنزین در آستانه برگزاری انتخابات حساس میان دوره‌ای ۱۷ آبان است.

این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شده و عرضه را در بازاری که هم اکنون نیز در تنگنا هست، محدودتر می‌کند.

به گفته تحلیلگران، دولت آمریکا امسال ۱۸۰ میلیون و سال ۲۰۲۱، ۳۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی را برای کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی فروخت در صورتی که هدف اصلی ذخایر راهبردی جبران کمبود نفت در زمان اضطرار است.

منبع: ایرنا