باید فازهای جدید پارس جنوبی تاسیس شود
باید فازهای جدید پارس جنوبی تاسیس شود
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که باید برای تأمین امنیت پایدار پارس جنوبی فازهای جدید پارس جنوبی تاسیس شود که تسریع در انجام پروژه‌های جدید و نوین این میدان می‌تواند در این راستا باشد.

به گزارش«نبض انرژی»موسی احمدی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور گفت: گزارش‌های مراکز آماری، علمی و پژوهشی از گاز طبیعی به عنوان برترین منبع تأمین انرژی جهان حاکی از کمبود منابع طبیعی است علاوه بر این تحولاتی همچون جنگ روسیه و اوکراین جایگاه سوخت هزاره سوم را بیش از پیش نمایان می‌کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه داد: طبق آخرین گزارش سالانه شرکت BP ، ایران حضور قابل توجهی در تولید و مصرف گاز دارد که این سهم بدون شک با شتاب در بهره‌برداری از فازهای ۲۴گانه پارس جنوبی محقق شده است. سهم مصرف گاز ایران ۶ درصد از سهم جهانی است که با میزان مصرف کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند برابری می‌کند.

احمدی گفت که در سال ۱۴۰۰، ۲۳ میلیارد مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت شده است. پارس جنوبی ۷۵ درصد گاز کشور را تامین می‌کند. لازم است برای تأمین امنیت پایدار پارس جنوبی نسبت به تأسیس فازهای جدید پارس جنوبی با هدف صادرات اقدامات لازم صورت گیرد که تسریع در پروژه‌های جدید و نوین این میدان می‌تواند در این راستا باشد.