تاکید بر گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه
تاکید بر گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه
وزیر نیرو با اشاره به همکاري‌های ايران با کشورهاي آمريکاي لاتين، بر گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه تاکید کرد.

به گزارش«نبض انرژی» “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه در گفتگوی تصویری با هیئت عالی‌رتبه نیکاراگوئه با اشاره به تاریخچه روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین، همکاري ايران با کشورهاي آمريکاي لاتين از جمله نيکاراگوئه، ونزوئلا و غیره را موثر دانسته و خاطرات خوب روابط با آن کشورها را در گذشته یادآوری کرد.
وی با اشاره به شباهت‌ها، بحران‌ها، اقدامات و مقاومت‌هاي سياسي ايران و نيکاراگوئه، بر اهميت برقراري روابط سياسي و اقتصادي با کشورها (از جمله کشورهاي آمريکاي لاتين) با توجه به مصلحت‌ها و منافع دوجانبه تاکید کرد.
وزیر نیرو همچنین در ادامه بر برگزاري کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور برای توسعه روابط و پيشبرد اهداف دو کشور اعلام آمادگي کرد.
در ادامه “لائوره آنو اورتگا” دستیار ارشد رئیس جمهور در امور سرمایه‌گذاری، تجارت و همکاری‌های بین‌المللی نیکاراگوئه با اشاره به اولويت و تاکيد دولت و رييس جمهور این کشور در برقراري ارتباط با کشور ايران، بر شناسايي ظرفیت و پتانسیل حوزه‌هاي مختلف همکاري تاکید کرد.
وی با اظهار خوش‌بينی نسبت به برگزاری اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور، دريافت مشتقات نفتي مورد نیاز کشور نیکاراگوئه را به عنوان نقطه عطف همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور دانست.
دستیار ارشد رئیس جمهور در امور سرمایه‌گذاری، تجارت، و همکاری‌های بین‌المللی نیکاراگوئه همچنین در ادامه برنامه‌ریزی برای واردات سایر اقلام مورد نیاز از جمله تامين دارو و مواد دارويي، اقلام مصرفي خانوارهاي نيکایی و توجه به سرمايه‌گذاري مشترک در حوزه‌هاي کشاورزي، انرژي و غيره را از ظرفیت و پتانسیل‌هاي همکاري عنوان کرد.
اورتگا همچنین پیشنهاد برگزاري کميسيون مشترک را در ماناگوآ پایتخت این کشور به منظور انجام مذاکرات مهم‌تر و بررسي پروژه‌ها مطرح کرد.
“ایوان آدولفو آکوستا” وزیر دارایی نیکاراگوئه نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها به رغم وجود تحریم‌های طولانی مدت، برای توسعه روابط متقابل و استفاده از تجربیات کشور ایران برای رشد، توسعه و ارتقای سطح رفاه مردم نیکاراگوئه ابراز امیدواری کرد.
وی با ابراز امیدواری برای باز شدن افق جدید همکاری‌های مشترک دو کشور، بر عملیاتی شدن توافقات انجام شده بین دو کشور تاکید کرد.