راه‌اندازی 2 آزمایشگاه تخصصی در مؤسسه تحقیقات آب/ توسعه فناوری‌های روز دنیا در صنعت آب
راه‌اندازی 2 آزمایشگاه تخصصی در مؤسسه تحقیقات آب/ توسعه فناوری‌های روز دنیا در صنعت آب
مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب مؤسسه تحقیقات آب با اشاره به ارتباط صنعت با دانشگاه و مراکز پژوهشی، از راه‌اندازی دو آزمایشگاه "پایلوت فناوری صنعت آب" و "آزمایشگاه سنجش کیفی پارامترهای فاضلاب" در این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “عباس‌ اکبرزاده، با اشاره به جزئیات دو آزمایشگاه “پایلوت فناوری صنعت آب” و “سنجش کیفی پارامترهای فاضلاب”، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت و قابل‌توجه در راه‌اندازی این دو آزمایشگاه‌ این است که هر دو آزمایشگاه بر اساس خلاقیت و حسن استفاده از داشته‌ها و نیز همراهی و هم‌افزایی با صاحبان صنایع راه‌اندازی شد.
وی اضافه کرد: استفاده بهینه از امکانات موجود و همسو کردن آن با نیازهای فعلی صنعت آب در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی منجر به راه‌‎اندازی این دو آزمایشگاه شد.
مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب مؤسسه با اشاره به کارکرد اصلی این آزمایشگاه‌ها، گفت: آزمایشگاه پایلوت فناوری‌های صنعت آب در واقع برای توسعه فناوری‌های روز دنیا در صنعت آب احداث شده به‌طوری‌که عملاً مشکلاتی که مستقیماً توسط صنعت مطرح می‌شود را در قالب اجرای پروژه‌های مختلف و با همکاری صنعت برطرف می‌کند.
وی با اشاره به مثال‌هایی موجود، ادامه داد: حذف انواع آلاینده‌ها از جریان پساب توسط گیاه‌پالایی، تولید الکتریسیته از فاضلاب‌ها و غیره مثال‌هایی از این‌ موضوع است.
اکبرزاده اضافه کرد: آزمایشگاه تخصصی سنجش پارامترها فاضلاب نیز علاوه بر پوشش کامل آزمایش‌ها تخصصی فاضلاب نظیر BOD، TSS،O&G،COD و … اقدامات دیگری را می‌تواند انجام دهد که در صورت درخواست صنعت قادر است با شبیه‌سازی انواع روش‌های تصفیه پیشرفته فاضلاب مثل اکسیداسیون پیشرفته و الکترون کواگولیشن راهکارهای کاربردی و موثری را در صنعت تصفیه فاضلاب به مشاوران و پیمانکاران بخش‌های خصوصی و دولتی ارائه کند.