افزایش درآمدهای نفتی و خنثی‌سازی تحریم‌ها مهم‌ترین گام‌های اساسی وزارت نفت در یک سال
افزایش درآمدهای نفتی و خنثی‌سازی تحریم‌ها مهم‌ترین گام‌های اساسی وزارت نفت در یک سال
نماینده نجف‌آباد در مجلس به اقدام‌های مهم وزارت نفت دولت سیزدهم در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش درآمدهای نفتی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش همکاری با همسایگان در حوزه انرژی از اقدام‌های مهم وزارت نفت در یک سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»ابوالفضل ابوترابی با اشاره دیدار هفته گذشته خود و دیگر اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با جواد اوجی، وزیر نفت به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه فضا و رویکرد امیدوارکننده‌ای را در وزارت نفت مشاهده می‌کنیم که آثار مثبت آن در آینده نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر اقدام‌های انجام‌شده در وزارت نفت در یک سال گذشته عملیاتی شده است، افزود: برخلاف دولت گذشته که بیشتر اقدام‌ها در این وزارتخانه در حد حرف و شعار باقی ماند، در این دولت شاهد هستیم با فعال شدن دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه، فروش نفت و فرآورده‌ها افزایش یافته و توانستیم با چنین رویکردی تحریم‌ها را خنثی کنیم.

نماینده نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: تعامل با کشورهای همسایه همچون ترکمنستان در حوزه انرژی و سوآپ گاز، دریافت بدهی‌های گازی از عراق، افزایش هشت برابری درآمدهای نفتی و بازگشت پول آن به کشور و… از جمله اقدام‌های مهم وزارت نفت در یک سال گذشته بود، در حالی که در دولت قبل به چنین مواردی بی‌توجهی شد.

ابوترابی اظهار کرد: با اقدام‌های هوشمندانه وزارت نفت در یک سال گذشته اقدام‌های مهمی انجام شد که پیش‌تر چنین کارهایی شبیه آرزو و غیرممکن بود. برای نمونه نیمی از میعانات گازی ما که از گذشته روی کشتی‌ها انبار شده و فروش نرفته بود در این دولت و با درایت وزیر نفت فروخته شد.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره دیدار هفته گذشته برخی اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزیر نفت گفت: در این نشست نمایندگان در سه محور برنامه ششم توسعه، بودجه و قول‌هایی که وزیر نفت در جلسه رأی اعتماد بیان کرد، پرسش‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: در مجموع نشست همکاری خوب و مناسبی بود که در پایان نمایندگان از وزیر نفت بابت اقدام‌های مثبت انجام شده در این وزارتخانه تشکر و قدردانی کردند.