آمادگی پالایشگاه های گاز برای گذر از فصل سرد
آمادگی پالایشگاه های گاز برای گذر از فصل سرد
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه های گاز کشور در آمادگی کامل برای گذر از فصل سرد قرار دارند و پیش بینی های لازم برای گذر از پیک زمستان اندیشیده شده است.

به گزارش«نبض انرژی»احمد زمانی، با بیان اینکه اکنون با برنامه ریزی های دقیق و پیچیده موفق به کاهش روزهای تعمیرات اساسی در پالایشگاه های کشور و در نتیجه افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز طی ۶ ماه اول سال شدیم، اظهار کرد: تاسیسات پالایشگاهی، انتقال و گازرسانی و ذخیره سازی گاز برای مواجهه با ایام سرد سال از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا، گفت: مدیریت های ذیربط در شرکت ملی گاز ایران با اتخاذ دیپلماسی فعال در عرصه بین الملل در حال مذاکره برای توسعه نقش کشور در عرصه تجارت گاز هستند.

به گفته مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز زیرساخت های لازم برای صادرات و واردات، سوآپ گاز در کشور موجود است و این ظرفیت نیز در بخش پالایشگاه های کشور برای ایفای نقش به خوبی وجود دارد.

زمانی در خصوص پیک مصرف گاز در زمستان نیز گفت: هر چند توسعه روابط گازی با سایر کشورها می تواند به پایداری تامین گاز کشور کمک کند،  ولی همچون سال گذشته تدابیر لازم برای تامین گاز مورد نیاز با اولویت مصارف خانگی در شرکت اندیشیده شده است.

منبع: ایسنا