اخطار شرکت انتقال گاز به متجاوزان حریم خطوط لوله در شمال کشور
اخطار شرکت انتقال گاز به متجاوزان حریم خطوط لوله در شمال کشور
مخفمی گفت: در۶ ماهه نخست امسال، ۱۴هزار و ۸۱۴ مورد بازدید از مسیر خط انتقال گاز در منطقه ۹ انجام و ۴۵ اخطار به متجاوزان حریم ایمنی و ۷۴ اخطار نیز به متجاوزان حریم اختصاصی شمال کشور داده شد.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از شرکت ملی نفت ایران محی‌الدین مفخمی مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، گفت: خطوط لوله گاز کشور از شریان‌های مهم اقتصادی و از سرمایه‌های ارزشمند ملی هستند و حفظ و نگهداری از حریم این خطوط اهمیت بالایی دارد، از این رو به دلیل شرایط جغرافیایی خاص شمال کشور و وجود جنگل، کوه و رودخانه‌های خروشان، مشکلات نگهداری و صیانت از حریم خطوط لوله در منطقه ۹ بسیار دشوارتر است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی و تراکم جمعیت در منطقه و عبور خطوط لوله از مجاورت اراضی کشاورزی و مسکونی، تجاوز به حریم خطوط لوله گاز را در این منطقه نسبت به مناطق دیگر چند برابر کرده است، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۸۱۴ مورد بازدید از مسیر خط انتقال گاز در منطقه ۹ انجام و ۴۵ اخطار به متجاوزان حریم ایمنی و ۷۴ اخطار نیز به متجاوزان حریم اختصاصی خطوط لوله انتقال گاز در استان‌های شمالی کشور داده شد.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از ۴۹ مورد رفع تجاوز از حریم اختصاصی بدون درخواست از مراجع قضائی، از سوی همکاران حراست در این بازه زمانی خبر داد و گفت: ۱۰ هزار و ۲۴ مورد بازدید و پاسخگویی به استعلام‌ها نیز در این مدت انجام شده است.

مفخمی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف منطقه، صیانت از حریم اختصاصی و ایمنی خطوط لوله انتقال گاز است و همکاری و همراهی دیگر سازمان‌ها، ارگان‌ها و اداره‌های دولتی ضروری است.