روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد
روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد که این مشکل باید با بهینه سازی مصرف سوخت جبران شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سیدجلال نورموسوی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی، اظهارداشت: کسری گاز در کشور وجود دارد اما برای مدیریت آن به همکاری دستگاه های مختلف نیاز است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف سوخت در اولویت قرار دارد تصریح کرد: باید از وابستگی به سوخت مایع و واردات گاز پیشگیری شود و در این‌باره دستگاه های مختلف برای مدیریت مصرف سوخت در هتل ها، گلخانه ها، واحدهای صنعتی و در شهرداری ها اقدامات لازم را انجام دهند تا بخشی از کسری گاز از این محل تامین شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: استمرار جریان گاز در مدار از اهداف است و تلاش می شود تا مردم حتی لحظه ای با قطعی گاز مواجه نباشند و در این زمینه زیرساخت های لازم از جمله تامین نیروی انسانی و تجهیزات فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال اجرای طرح های هوشمندسازی، مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی در اولویت شرکت ملی گاز قرار دارد.

نورموسوی در بخش دیگر سخنان خود بر آمادگی دستگاه های مختلف برای تامین سوخت دوم صنایع تاکید کرد و گفت: برای استمرار جریان گاز باید آمادگی ورود به فصل سرد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بازدید و تعمیرات دوره ای در دستور کار مسوولان شرکت گاز قرار گیرد و با توجه به احتمال اعمال محدودیت برای مصرف گاز در بخش صنعت باید تدابیر لازم برای تامین سوخت دوم در صنایع اندیشیده شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: برنامه ریزی برای تامین گاز زمستان مشترکان در یکهزار و ۲۲۷ نقطه شهری و ۳۶ هزار و ۳۰۰ نقطه روستایی کشور اعم از مشترکان خانگی و تجاری انجام شده است.

در این آیین از زحمات حسن رضا میربلوکی تقدیر و سیدمحمود هاشمی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی معرفی شد.

منبع: ایرنا