هیچ‌وقت به ما گفته نشد نفت روسیه را نخرید
هیچ‌وقت به ما گفته نشد نفت روسیه را نخرید
وزیر نفت هند درباره مذاکره با مقام‌های انرژی آمریکا درباره عرضه جهانی انرژی گفت: در هیچ مرحله‌ای به ما گفته نشده است که نفت روسیه را نخریم.

به گزارش «نبض انرژی» به نقل از خبرگزاری رویترز، هاردیپ سینگ پوری گفت: دهلی‌نو به مذاکرات سازنده با روسیه برای به‌دست آوردن مالکیت سهام پروژه نفتی و گازی ساخالین-۱ ادامه می‌دهد و تصاحب این سهم را بررسی خواهد کرد.

روسیه هفته گذشته حکمی صادر کرد که بر اساس آن اجازه دارد ۳۰ درصد سهام اکسون‌موبیل در پروژه ساخالین-۱ را تصاحب کند و در عین حال به یک شرکت دولتی روس این اختیار را داد که تصمیم بگیرد آیا سهامداران خارجی از جمله اوان‌جی‌سی ویدش هند می‌توانند مشارکت خود را در این پروژه حفظ کنند یا خیر.

وزیر نفت هند روز دوشنبه پس از دیدار با مدیران نفتی ایالات متحده آمریکا در هیوستون گفت: ما طرحی را که پیشنهاد می‌شود بررسی خواهیم کرد.

سینگ پوری گفت: پس از توافق ائتلاف اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) در هفته گذشته مبنی بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای عرضه نفت از ابتدای ماه نوامبر، هند به‌طور فعال بر افزایش قیمت نفت در آسیا نظارت می‌کند.

وی با اشاره به توازن جهانی انرژی و پیامدهای ناخواسته تصمیم اوپک‌پلاس گفت: مصرف‌کنندگان در چنین شرایطی ایفای نقش خواهد کرد.

وزیر نفت هند ادامه داد: قیمت‌های بسیار بالای نفت می‌تواند تورم را تشدید  و اقتصاد جهانی را وارد رکود کند و تقاضای نفت را کاهش دهد.

سینگ پوری درباره طرح اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا گفت: اگر اروپایی‌ها برنامه‌ای داشته باشند باید دید چگونه پیش می‌رود.

پوری این هفته با جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا و آموس هوچستاین، مشاور امنیت انرژی ایالات متحده در واشنگتن ملاقات کرد و دو طرف درباره همکاری در زمینه سوخت‌های زیستی و انرژی پاک افزون بر امنیت انرژی بحث کردند.

وی با اشاره به مذاکرات با مقام‌های آمریکایی درباره عرضه جهانی انرژی گفت: در هیچ مرحله‌ای به ما گفته نشده است که نفت روسیه را نخریم.

منبع: ایلنا