وزارت نیرو بر تامین آب شرب و کشاورزی اهتمام ویژه دارد
وزارت نیرو بر تامین آب شرب و کشاورزی اهتمام ویژه دارد
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از عزم راسخ و اهتمام وزارت نیرو بر تامین آب شرب و کشاورزی خبر داد و گفت: تامین آب شرب سالم و آب کشاورزی مناسب برای کشاورزان از اهداف اصلی این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمد جوانبخت به همراه مدیرعامل و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ضمن بازدید از محور مطالعاتی سد الند با حضور در میان کشاورزان و بهره برداران روستاهای قریس و قشلاق افزود: بزودی شاهد اتمام فاز مطالعاتی این سد خواهیم بود و پس از جمع بندی اطلاعات و تامین بودجه وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ضمن بازدید از سد آغ چای نسبت به تامین اعتبار و اتمام شبکه آبیاری و زهکشی این سد تا پایان سال مالی جاری قول مساعد داد.
مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نیز گفت: با تامین اعتبار در سال جاری برای اتمام ۱۲ درصد باقی مانده از پایاب شبکه آغ چای به عنوان پروژه های اولویت دار وزارت نیرو طی مراحل قانونی پیمان سپاری سریعا وارد فاز عملیاتی شده و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
بازدید از تاسیسات تغذیه مصنوعی و کانال انتقال آب کهریز از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر نیرو به شمال استان آذربایجان غربی بود.