آغاز تعمیرات سالیانه دو واحد نیروگاهی سد کارون ۳
آغاز تعمیرات سالیانه دو واحد نیروگاهی سد کارون ۳
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از آغاز تعمیرات سالیانه واحدهای ۱ و ۲ این نیروگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، “سیدحمید صالحی” با بیان اینکه بازرسی‌های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه صنعتی محسوب می‌شود تا جایی که انجام صحیح این بازرسی‌ها می‌تواند به نحو مطلوبی در راندمان کارکرد تجهیزات آن مجموعه موثر باشد.

وی افزود: به دلیل اهمیت این نیروگاه در روند شبکه برق کشور، عملیات فوق باید بر اساس استانداردهای نیروگاه‌های برق آبی و با برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد که در این راستا طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، واحدهای ۱ و ۲ نیروگاه از مدار تولید خارج و بازرسی سالیانه آن‌ها در بازه زمانی خود در حال انجام است.

“رضا پورسعید” معاون فنی و مهندسی سد و نیروگاه کارون ۳ در این خصوص گفت: تعمیرات سالیانه واحدهای مذکور در پنج بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک، کالیبراسیون و کنترل پایداری در برنامه تعمیراتی این دو واحد است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بازرسی از ژنراتور و ترانس‌های قدرت، بازرسی از تجهیزات توربین، گاورنر، شیر پروانه‌ای، تعویض پایپینگ کولینگ توربین، گاورنر و شیر پروانه‌ای و بر طرف کردن گزارش نقص‌ها اشاره کرد.

وی افزود: هدف از این اقدامات، بالا بردن راندمان نیروگاه و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات نیروگاهی است.