شبکه آب شیرین قم اصلاح و بازسازی می‌شود
شبکه آب شیرین قم اصلاح و بازسازی می‌شود
مجری طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان از آغاز اصلاح و بازسازی شبکه آب شیرین قم با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و ارائه خدمات بهتر به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» عبدالهادی مطهری مجری طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان قم امروز ۱۷ مهرماه طی سخنانی با اشاره به ضرورت اصلاح و بازسازی شبکه دوم توزیع آب قم گفت: فرسوده بودن شبکه آب شرب و ترکیدگی ناشی از فرسودگی و همچنین هدر رفت آب در این شبکه، از چالش‌های مهم سامانه آب شیرین قم است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این چالش‌ها نیاز به  اصلاح و بازسازی ۵۰ کیلومتر از شبکه آب شیرین است، اظهار کرد: هر چند سامانه توزیع و فروش آب به عهده سرمایه‌گذار است اما اجرای تعهدات سرمایه‌گذار برای اصلاح و بازسازی شبکه به تنهایی این چالش‌ها را برطرف نمی‌کند.

مجری طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان قم، تصریح کرد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب با تدوین سند راهبردی، بازسازی شبکه موجود و تعهد سالیانه به میزان حداقل ۱۰ کیلومتر را در دستور کار قرار داده است.

وی از آغاز اصلاح و بازسازی شبکه دوم شرب قم با اصلاح خط لوله خیابان بنی فضل به طول ۵۰۰ متر خبر داد و یادآور شد: خط لوله این خیابان به دلیل فرسودگی بارها دچار حادثه شده و مشکلات زیادی برای آبرسانی به شهروندان ایجاد کرده بود.

مطهری در پایان تأکید کرد: در تلاش هستیم در صورت تامین اعتبار لازم اصلاح و نوسازی شبکه آب شیرین قم بدون وقفه و با جدیت تا نوسازی کامل شبکه و کاهش هدر رفت ادامه یابد.