حذف روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان عملیاتی شد
حذف روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان عملیاتی شد
مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان از وارد مدار تولید شدن طرح بزرگ محیط زیستی تصفیه گازوییل شرکت پالایش نفت (پالایشگاه) اصفهان با هدف تولید گازوییل یورو ۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت پالایشگاه نفت اصفهان، محسن قدیری در این باره گفت: با اجرای این طرح، همه گازوئیل تولیدی این شرکت، مطابق استانداردهای یورو ۵ اروپا تولید می‌شود و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح کلان ملی، مقدار گوگرد ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی، از ۱۰ هزار به زیر ۱۰ ppm کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: پروژه تصفیه گازوئیل یا گوگردزدایی از گازوییل شرکت پالایش نفت اصفهان در هوای پاک شهر و استان اصفهان و همه استان‌های وابسته به این شهر تأثیری بسزا خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه در این طرح محیط زیستی، روزانه حدود ۳۰۰ تن از گوگرد گازوییل تولیدی حذف خواهد شد، گفت: گوگرد استحصالی به‌صورت گرانوله تولید می‌شود و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار خواهد گرفت.

قدیری افزود: طرح بزرگ تصفیه گازوئیل (سوخت دیزل) با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و ۵۱۱ میلیون یورو در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است و برآورد افزایش سودآوری آن ۲۶۳ میلیون دلار در سال پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: ‌۹۰ درصد از تجهیزات طرح ملی تصفیه گازوییل توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است و با راه‌اندازی آن در پالایشگاه اصفهان روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوییل یورو ۵ تولید می‌شود. با بهره‌برداری از طرح کلان تصفیه گازوئیل، همه گازوئیل تولیدی روزانه پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ تصفیه و روزانه ۳۰۰ تن گوگرد نفت‌گاز تولیدی حذف می‌شود.

به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) با ظرفیت پالایشی حدود ۳۷۵ هزار بشکه در روز، هم‌اکنون وظیفه تأمین حدود ۲۵ درصد از سوخت کشور (۱۶ استان) را به‌عهده دارد و بنزین و گازوییل از محصولات اصلی این شرکت به‌شمار می‌آید، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و حدود ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ در این واحد صنعتی تولید می‌شود. ایـن شرکت با حدود ۳۰ نوع فرآورده نفتی اصلی و ویژه تولیدی، در منطقه‌ای به مساحت ۳۴۰ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع شده است.