قطع آب مشترکان بدمصرف در هفته سوم پاییز
قطع آب مشترکان بدمصرف در هفته سوم پاییز
به دنبال بی‌توجهی مشترکان بدمصرف آب به اخطارها، آب این دسته از مشترکان از روز یکشنبه ۱۷ مهرماه در ساعاتی از روز قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»معاون امور مشترکین شر کت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام این مطلب گفت: بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه و هم‌چنین ضرورت حفاظت از منابع آب که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشکسالی با محدودیت مواجه شده است، آب مشترکان بدمصرف در ساعاتی از روز قطع می‌شود.

سید رسول باقری گفت: در شرایطی که تهران با کمبود جدی منابع آبی و کاهش محسوس بارش‌ها مواجه است، عدالت حکم می‌کند که شهروندان، مسئولیت اخلاقی خود را در مدیریت مصرف آب در نظر داشته باشند تا دسترسی تمامی شهروندان به آب شرب بهداشتی که با کمبود مواجه است پایدار بماند.

او ادامه داد: چهار درصد از مشترکان تهرانی بدمصرف هستند که ۱۰درصد از کل حجم آب شرب خانگی را مصرف می‌کنند.

باقری با اشاره به تداوم مصرف بالای آب شهر تهران در روزهای پاییز تاکید کرد: برای مدیریت منابع آبی و جلوگیری از تبعات ناشی از کمبود آب، ضروری است مشترکان بدمصرف حداقل ۲۵ درصد از مصرف کنونی‌شان را کاهش دهند.

او با تاکید بر اینکه الگوی مصرف آب در تهران ۱۴ متر مکعب برای هر خانوار در ماه است گفت: مشترکانی که ماهانه تا دو برابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که ماهانه بیش از دو بر ابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بدمصرف» محسوب می‌شوند و همین دسته از این پس با قطع آب مواجه خواهند شد.

به گفته معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گروه «بدمصرف‌ها» معادل ۳۱ میلیون و ۷۲۶هزار و ۷۷۸ متر معکب آب را در نیمه نخست امسال مصرف کرده‌اند.