صرفه‌جویی 8 میلیاردریالی در ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت‌پرشر در نیروگاه بندرعباس
صرفه‌جویی 8 میلیاردریالی در ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت‌پرشر در نیروگاه بندرعباس
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت‌پرشر، برای اولین بار در این نیروگاه و با صرفه‌جویی 8 میلیاردریالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “داریوش محمودی” عنوان کرد: باتوجه به وضعیت نامساعد لوله‌های کندانسور  واحدها و همچنین افت شدید خلا ناشی از گرفتگی این قطعات، که منجر به کاهش محسوس بار تولیدی می‌شود،  شستشوی لوله‌های کندانسور ، با دستگاه جت‌پرشر با فشار بالا در تعمیرات دوره‌ای واحدها انجام می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در سال‌های گذشته نیروگاه بندعباس با اجاره این‌دستگاه  اقدام به جت لوله‌های مبدل میکرد، که هزینه زیادی را متحمل می‌شد، لذا  اقدامات لازم جهت تعمیر دستگاه و ساخت قطعات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.
محمودی اظهار داشت:  این‌دستگاه محصول آلمان، در زمان تحریم و هزینه بسیار بالای خرید قطعات، به دلیل اشکاالات فنی به مدت 5 سال از مدار خارج بود، که باهمت متخصصان این نیروگاه و باهدف صرفه‌جویی و کاهش هزینه، نسبت به ساخت و بازسازی قطعات آن، در داخل کشور اقدام شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان‌کرد: با ساخت قطعاتی مانند پلانجر، پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، سوپاپ‌ها و فنرهای با قطرهای مختلف در این دستگاه، بالغ بر 80 درصد صرفه‌جویی ریالی صورت گرفت.
محمودی تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخش زیادی از قطعات موردنیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود مورد طراحی، ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.