انگلیس برای تامین برق خود از منابع کم کربن بهره می برد
انگلیس برای تامین برق خود از منابع کم کربن بهره می برد
دولت انگلستان روز پنجشنبه یک قرارداد در بخش انرژی بادی دریایی بست.انتظار می‌رود این پروژه به طرز قابل توجهی سهم تولید انرژی تجدیدپذیر را تا ۲۰۳۰ بالا ببرد و برای اولین بار در تاریخ انگلستان از تولید برق توسط سوخت‌های فسیلی پیشی بگیرد.

به گزارش نبض انرژی،دولت انگلستان روز پنجشنبه یک قرارداد در بخش انرژی بادی دریایی بست. انتظار می‌رود این پروژه به طرز قابل توجهی سهم تولید انرژی تجدیدپذیر را تا ۲۰۳۰ بالا ببرد و برای اولین بار در تاریخ انگلستان از تولید برق توسط سوخت‌های فسیلی پیشی بگیرد.

دولت انگلستان انتظار دارد تا ۲۰۳۰، ۷۰ درصد برق تولیدی در این کشور از منابع کم کربن باشد و سهم نیروی باد در تولید برق کشور به ۳۰ درصد برسد.

طبق آخرین آمار فصلی از طرف وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعت، سهم تولید برق توسط منابع کم کربن در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ به بالاترین حد ۵۶ درصد رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۵۴ درصد افزایش داشت، دلیل آن هم تولید بالاتر برق توسط انرژی‌های تجدید پذیر بود.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از تولید برق به رکورد ۳۳٫۱ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ رسید که در سه ماهه دوم ۲۰۱۷، ۳۰ درصد بود. برق تولید شده از این انرژی پاک در انتهای سه ماهه سوم ۲۰۱۸، ۴۳٫۲ گیگا وات بود و ۱۰ درصد یا ۳٫۹ گیگاوات نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

طبق قرارداد جدید بخش انرژی بادی دریایی که امروز اعلام شد، سهم این انرژی از تولید برق سالانه انگلستان از ۰٫۸ درصد سال ۲۰۱۰ به ۶٫۲ درصد در ۲۰۱۷ رسید و انتظار می‌رود به حدود ۱۰ درصد تا ۲۰۲۰ برسد.

بخش انرژی بادی دریایی انگلستان بیش از ۵۲٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری زیرساختی تا ۲۰۳۰ خواهد داشت. دولت انگلستان تا ۷۳۲ میلیون دلار برای قرارداد‌های آینده تامین می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود این قرارداد تا ۲۰۳۰ تعداد مشاغل را در بخش انرژی بادی در دریا سه برابر کند و به ۲۷ هزار شغل افزایش دهد.

  • منبع خبر : تسنیم