آمریکا همه گزینه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت را بررسی می‌کند
آمریکا همه گزینه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت را بررسی می‌کند
جو بایدن از تصمیم کشورهای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت ابراز ناامیدی کرد و رئیس جمهور آمریکا و مقامات دیگر اعلام کردند همه گزینه های ممکن را برای جلوگیری از افزایش قیمتها، بررسی خواهند کرد.

به گزارش«نبض انرژی» با وجود این اقدام اوپک پلاس، بایدن گفت که از سفر تابستان خود به عربستان سعودی که به خاورمیانه متمرکز بود، پشیمان نیست.

اوپک پلاس روز چهارشنبه با کاهش بزرگ تولید نفت موافقت کرد. این تصمیم عرضه را در بازاری که هم اکنون نیز دچار محدودیت است محدودتر کرده و احتمالا، قیمتهای بنزین را درست پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا در نوامبر بالاتر می‌برد.

بایدن در کاخ سفید در خصوص تصمیم اوپک به خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی جایگزینهایی هستیم که می توانیم داشته باشیم. گزینه های زیادی وجود دارند اما هنوز تصمیممان را نگرفته ایم.

بایدن هفته جاری از دولت خود و کنگره خواست راه هایی را برای افزایش تولید انرژی آمریکا و کاهش کنترل اوپک بر قیمت‌های انرژی بررسی کنند. بعضی از گزینه‌های وی، شامل برداشت نفت بیشتر از ذخایر نفت استراتژیک یا بررسی محدودیت صادرات انرژی از سوی شرکت‌های آمریکایی است.

بایدن در ژوئیه به عربستان سعودی رفت اما این سفر بدون توافق برای کمک گروه اوپک پلاس برای کاهش قیمت‌های بنزین بود که یک مشکل سیاسی مهم برای بایدن در آمریکا مانده است. بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا از تصمیم خود برای رفتن به عربستان سعودی افسوس می خورد، گفت: این سفر فقط درباره نفت نبود.
پس از اینکه بایدن دستور یک سلسله برداشت از ذخایر نفت استراتژیک را صادر کرد، کاخ سفید در ماههای گذشته به دنبال کسب اعتبار برای کاهش قیمت‌های بنزین بود. تورم بالا، یک مشکل سیاسی برای رئیس جمهور آمریکا مانده و کاهش قیمتها یک پیروزی مهم محسوب می‌شود. تصمیم اوپک پلاس این روند را ممکن است به مخاطره بیاندازد و به سود روسیه باشد که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، برایان دیس، مشاوره اقتصادی بایدن در هواپیمای رئیس جمهوری به خبرنگاران گفت: ما بر این باوریم در دوره ای که اگر به تصویر انرژی جهانی، تصویر نفت، نگاه کنید، عدم عرضه، همچنان چالش مهمی محسوب می شود، چنین اقدامی غیر ضروری و غیرقابل توجیه است. آنچه رئیس جمهور به ما دستور داده و همچنان به همین منوال می ماند، خارج نکردن هیچ گزینه‌ای از روی میز است. ما به ارزیابی و مشاوره نزدیک با کنگره در خصوص مجموعه ای از مسائل در این باره ادامه می دهیم.

منبع:ایسنا