حفر ۴۵ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور
حفر ۴۵ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور
معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور خبرداد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ حلقه بیشتر است.‌

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مسعود افشار از حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور خبرداد و اظهار کرد: از این تعداد چاه سه حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه اکتشافی و ۳۸ حلقه تعمیری بوده است‌.

وی افزود: از شمار چاه‌های حفرشده ۳۴ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شش حلقه در شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب پروژه و سه حلقه در اجرای طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل شد.

افشار تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه ۳۹ هزار و ۶۹۰ متر حفاری با کاربست دکل‌های خشکی و دریایی ناوگان شرکت به ثبت رسید که این رقم نیز هفت هزار و ۱۲۹ متر در قیاس با شش ماه اول سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با بیان اینکه این شرکت ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد که تعدادی در برنامه بازسازی، نوسازی و یا جایگزینی هستند، گفت: هم اکنون ۹ دکل حفاری خشکی در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.