بازدید معاون امور مجلس رئیس جمهور از روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب
بازدید معاون امور مجلس رئیس جمهور از روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب
معاون امور مجلس رئیس جمهور که به دعوت نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی به شهرستان داراب سفر کرده بود، از روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “سید محمد حسینی” معاون امور مجلس رئیس جمهور به همراه محمود رضا رضایی کوچی معاون عمرانی استانداری فارس، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس، فرهاد سعدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان، از مراحل مختلف احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب دیدن و بر لزوم تکمیل و توسعه این تصفیه‌خانه تأکید کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته، بر پیگیری حل مشکل ایجاد شده در حذف تأمین اعتبار پروژه‌ای که اجرا نشدن آن ناشی از عدم همکاری بانک توسعه اسلامی بوده، تأکید کرد.
همچنین محمدجواد عسکری نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی میدانی از مراحل اجرای این پروژه، نسبت به پیگیری جهت تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور راه‌اندازی بخش‌های اجرا شده طرح فاضلاب شهر داراب قول مساعد داد.
علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از مراحل احداث و روند فعالیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب، به تأثیر جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب بر محیط زیست و همچنین توسعه اقتصادی شهرستان اشاره کرد و خواستار حمایت جدی و تأمین اعتبار لازم به منظور تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب شد.
گفتنی است، طرح مصوب فاضلاب شهر داراب شامل اجرای ۲۲۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اصلی، فرعی و خطوط انتقال در اقطار ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر و همچنین احداث یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۹۹۰۰ متر مکعب در شبانه روز در دو واحد است که با تأمین اعتبار از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی، در ۱۰ کیلومتری غرب شهر داراب در حال احداث است. تأسیسات فاضلاب شهر داراب که هم اکنون در حال اجراست، در چشم انداز طرح، جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر را پوشش خواهد داد.