امارات برای ارسال ۶ محموله LNG به آلمان آماده می‌شود
امارات برای ارسال ۶ محموله LNG به آلمان آماده می‌شود
شرکت ملی نفت ابوظبی "ADNOC" در حال نهایی کردن توافق برای تحویل 6 محموله گاز طبیعی مایع به آلمان در سال آینده است.

به گزارش«نبض انرژی»از بلومبرگ،  شرکت ملی نفت ابوظبی “ADNOC” در حال نهایی کردن توافق برای تحویل 6 محموله گاز طبیعی مایع به آلمان در سال آینده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه -که نامشان فاش نشده است- اعلام کرد که محموله‌های جدید به اولین محموله گاز مایع از امارات به آلمان اضافه می‌شود که در دسامبر آینده تحویل داده خواهد شد.

به گفته این منابع، محموله‌ها برای راه اندازی ایستگاه تعویض شناور RWE در نزدیکی هامبورگ در نظر گرفته شده است.

پس از اینکه دولت آلمان پنج ایستگاه شناور را برای واردات گاز طبیعی مایع تامین کرد، به دنبال منابع جدید گاز برای کمک به کاهش وابستگی به سوخت روسیه و کاهش بحران بی‌سابقه قیمت انرژی است.

این قرارداد به تامین منابع برای بزرگترین اقتصاد اروپا که در تلاش برای جایگزینی جریان کم گاز روسیه است، کمک خواهد کرد.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در جریان سفر خود که شامل امارات، عربستان سعودی و قطر در هفته گذشته بود، تنها یک محموله را تضمین کرد، اما قرارداد محموله‌های بیشتری را امضا کرد تا سال آینده تحویل داده شود.

قرار است امارات اولین محموله 137000 متر مکعبی را در اواخر دسامبر یا اوایل سال 2023 به RWE Brunsbuetel تحویل دهد.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت: محموله‌های بیشتری برنامه ریزی شده است، اما تعداد دقیق آن هنوز مشخص نیست و گفتگوها ادامه دارد.

ماه گذشته، دولت آلمان با RWE و یکی دیگر از تاسیسات Uniper برای عرضه موقت گاز طبیعی مایع، از طریق دو پایانه جدید، قراردادی منعقد کرد.

امارات قصد دارد ظرفیت صادرات LNG خود را بیش از دو برابر کند چون به دنبال ایجاد یک کارخانه تولید جدید تا سال 2027 بوده، از همین روی ADNOC در حال حاضر در حال راه اندازی عملیات تجاری LNG خود است.

منبع: ایلنا