ضرورت تغییر رویکرد در حوزه آبخیزداری
ضرورت تغییر رویکرد در حوزه آبخیزداری
مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشوربا اشاره به سه مأموریت ویژه سازمان منابع طبیعی به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهمترین این وظایف لزوم تغییر رویکرد در حوزه آبخیزداری است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مصطفی نادری در سفر به مشهد و در نشست با مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی با بیان اینکه اولین ماموریت این سازمان تغییر رویکرد و نگاه ویژه به آبخیزداری است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد اعتبارات آبخیزداری به احداث سازه اختصاص یافته که در این حوزه نیاز به اصلاح رویکرد است و باید به عملیات بیولوژیک نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

وی در ادامه به دومین ماموریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که تولید یک میلیارد اصله نهال است اشاره و تشریح کرد: تولید ۲۵۰ میلیون نهال در سال با در نظر گرفتن بومی بودن گونه، نیاز آبی کم و مقاومت آن به خشکی مسائل مهمی هستند که باید در انجام این امر مورد توجه قرار گیرد.

نادری اضافه کرد: بدون شک کاشت این گونه‌ها نقش مهمی در کاهش ریزگردها و افزایش آب‌های زیرزمینی دارد که انجام این مهم در راستای عملیات بیولوژیک آبخیزداری تأثیر به سزایی خواهد داشت.

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور اختصاص ۵۰ میلیون هکتار از عرصه‌های مرتعی کشور در راستای کمک به تولید علوفه را سومین مأموریت این سازمان ذکر و تصریح کرد: خراسان رضوی با دارا بودن 6.5 میلیون هکتار مرتع، ظرفیت بالایی در تحقق این ماموریت دارد.

در ادامه این نشست محسن فنودی – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی – نیز به بیان کلی اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان خراسان رضوی تمام توان خود را در جهت خدمت صادقانه و پاک تا تحقق کامل اهداف سازمانی به کار خواهد گرفت و در این مسیر از رهنمودهای ارزشمند مدیران سازمان استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست که مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس بود با حضور مشاور رئیس سازمان از همکاران جانباز و فرزند شهدای گرانقدر با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی همچنین از چهار خودرو که از محل اعتبارات استانی جهت امر حفاظت و تحویل به شهرستانها خریداری شده بود، رونمایی شد.