مصرف انرژی واحدهای صنعتی و معدنی پایش می شود
مصرف انرژی واحدهای صنعتی و معدنی پایش می شود
وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو به‌منظور پایش، کنترل جریان تولید و حفظ انرژی پایدار واحدهای صنعتی و معدنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو به‌منظور پایش، کنترل جریان تولید و حفظ انرژی پایدار واحدهای صنعتی و معدنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. موضوع این تفاهم‌نامه، ارائه اطلاعات مصرف انرژی به تفکیک واحدهای صنعتی و معدنی است که بر اساس آن مقرر شده وزارت نیرو نسبت به ارائه اطلاعات مرتبط با مصرف انرژی به تفکیک واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ (فولاد، سیمان، آلومینیوم، مس، روی و سایر فلزات) تا پایان شهریورماه در قالب وب‌سرویس اقدام کند.

همچنین مقرر شد وزارت نیرو نسبت به ارائه اطلاعات انرژی سایر صنایع تا پایان آذرماه امسال اقدام کند.

برپایه این تفاهم‌نامه، وزارت نیرو نسبت به ارائه فهرست صنایع با کد یکتای صنعت برق به وزارت صمت اقدام و وزارت صنعت نیز کد متناظر را تکمیل و برای تطابق و همسان‌سازی کدهای واحدهای صنعتی و معدنی بین وزارت نیرو و صمت به‌منظور عملیاتی شدن تفاهم‌نامه ارسال می‌کند.

این تفاهم‌نامه به امضای «سید مهدی نیازی» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر و «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران رسید.