افت قیمت طلای سیاه در بازار جهانی| برنت ۸۵ دلار و ۶۱ سنت
افت قیمت طلای سیاه در بازار جهانی| برنت ۸۵ دلار و ۶۱ سنت
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» بازار طلای سیاه علاوه بر تحولات منطقه‌ای بالا رفتن ارزش دلار و ترس از رکود اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای سوخت به‌دنبال افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی در سراسر جهان قیمت نفت را به پایین‌ترین رقم طی ۸ ماه گذشته رسانده است.
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر، با ۴۸ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز جمعه حدود ۵ درصد ریزش کرده و به پایین‌ترین رکورد از ژانویه سقوط کرده بودند.
با توجه به سقوط قیمت نفت، تمام توجه بازار به سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس و تصمیم‌گیری آن‌ها در اجلاس پنجم اکتبر جلب شده‌است. این گروه در آخرین اجلاس خود برای کاهش تولید به توافق رسیده بود.
اکنون توجهات به نشست تولیدکنندگان اوپک پلاس شامل روسیه، در پنجم اکتبر معطوف شده است. این گروه در نشست قبلی، کاهش اندک تولید را تصویب کرده بود. اما از آنجا که اوپک کمتر از سطح هدف گذاری شده، نفت تولید می‌کند، هر گونه اعلام کاهش تولید از سوی این گروه، تاثیر چندانی بر عرضه نخواهد داشت.