۱۰۸۰ میلیارد تومان اعتبار به سد دالکی تزریق می‌شود
۱۰۸۰ میلیارد تومان اعتبار به سد دالکی تزریق می‌شود
معاون اجرائی رئیس جمهور در جریان سفر نظارتی خود به استان بوشهر، از سد دالکی دشتستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”سید صولت مرتضوی” با اشاره به ضرورت تحقق مصوبات سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی و رفع موانع احتمالی پروژه‌ها اظهار کرد: سد دالکی یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر است که در دو بخش تامین اعتبار می شود.

وی با تقدیر از شرکت آب منطقه‌ای بوشهر جهت تکمیل اولین بخش از مصوبه سفر ریاست جمهوری افزود: بخش اول این پروژه کنترل سیلاب‌های مخرب است که از طریق تکمیل فرازبند انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز به پایان رسیده است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در بخش دوم و به منظور تکمیل سد، مبلغ ۱۰۸۰ میلیارد تومان  اعتبار پیش‌بینی شده است که از طرق مختلف از جمله منابع عمومی، ماده ۵۶ و تهاتر نفت تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این بازدید اظهار کرد: ۲ میلیون اصله نخل و بیش از ۴هزار خانوار کشاورز در انتظار تکمیل این سد هستند.
“علی محمدی” خاطرنشان کرد: تکمیل سد دالکی، پیش‌نیاز پایدار سازی مشاغل کشاورزی در بیش از ۱۳هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان است.
وی پیشرفت فیزیکی سد را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و تکمیل بودن شبکه آبیاری پایاب آن، امکان بهره‌برداری کشاورزان از این سد در کمترین زمان ممکن وجود دارد.
سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰‌ میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.