نیروگاه راشد تربت حیدریه به شبکه گاز کشور متصل شد
نیروگاه راشد تربت حیدریه به شبکه گاز کشور متصل شد
مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان خراسان رضوی از تزریق موفق گاز طبیعی به شبکه نیروگاه تولید برق راشد در شهرستان تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سیدمصطفی حیدری گفت: برای گازرسانی به این پروژه ۳۵۰۰ متر خط انتقال ۱۶ اینج به همراه یک ایستگاه تقلیل فشار، یک ایستگاه میترینگ و یک قطعه شیر گاز با نظارت فنی شرکت گاز استان نصب و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه عملیات تزریق گاز به این نیروگاه با هدف تولید برق در مدتی کمتر از دو ماه انجام شده است، افزود: شرکت گاز خراسان رضوی در این طرح ۸۵ هزار مترمکعب بر ساعت گاز به نیروگاه راشد اختصاص می‌دهد.

مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان خراسان رضوی استفاده از کنتور آلتراسونیک با قابلیت ارسال داده به مرکز استان را از ویژگی‌های این پروژه اعلام و اظهار کرد: طراحی Intrinsically Safe سیستم الکترونیکی، ایمن در برابر انفجار، دقت بالا، هزینه نگهداری پایین و تنوع درگاه‌های ارتباطی از دیگر ویژگی‌های این کنتور است.

حیدری تصریح کرد: پروژه ملی گازرسانی به نیروگاه راشد تربت حیدریه با همکاری منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و  واحدهای گازرسانی به طرح جنوب، اندازه‌گیری و توزیع گاز، گازرسانی به صنایع و هماهنگی فروش شرکت گاز استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

براساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی راشد هفتمین نیروگاه تولید برق استان خراسان رضوی است که به شبکه سراسری گاز متصل شده است.