قیمت طلای سیاه در بازار جهانی| نفت برنت ۹۱ دلار و ۳۵ سنت شد
قیمت طلای سیاه در بازار جهانی| نفت برنت ۹۱ دلار و ۳۵ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۵۱ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» قیمت نفت بازار جهانی همچنان تحت تاثیر تحولات منطقه‌ای قیمت و نیز احتمال محدود شدن عرضه نفت عراق، افزایش یافت، اما به دلیل نگرانی از دورنمای رکود اقتصادی، نتوانست کاهش هفتگی خود را معکوس کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۵۱ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۳۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۰.۰۱ درصد افزایش ۸۵ دلار ۱۱ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲ درصد کاهش هفتگی را تجربه کرده‌اند. بالا رفتن ارزش دلار که خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌ها دنیا گران‌تر می‌کند، باعث کاهش قیمت نفت در این هفته بوده‌است. شاخص دلار امروز ثابت بوده، اما ۴ هفته پیاپی افزایش ارزش داشته‌است.

شرکت نفت بصره اعلام کرد صادرات نفت از پایانه نفتی بصره پس از این که شب گذشته به دلیل نشت نفت متوقف شد و این نشت مهار شد، به تدریج ازسرگرفته شده است.

نشت نفت در این بند که چهار سکوی بارگیری دارد و می‌تواند روزانه حداکثر ۱.۸ میلیون بشکه نفت صادر کند، قیمت‌ها را تحت تاثیر چشم انداز عرضه جهانی کمتر نفت، بالا برد. جان کیلداف، از شرکت “اگین کپیتال” در نیویورک گفت: این مسئله قطعا بازار را به دلیل گزارش‌های اولیه‌ای که درباره خروج این عرضه از بازار برای مدتی، وجود داشت، ترساند.