پرداختن به اقتصاد سبز رویکرد مهم برنامه هفتم توسعه است
پرداختن به اقتصاد سبز رویکرد مهم برنامه هفتم توسعه است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پرداختن به اقتصاد سبز یکی از رویکردهای مهم و تاکیدشده این سازمان در برنامه هفتم توسعه به شمار می‌رود که یکی از اهداف آن رعایت ملاحظات محیط زیستی و شکوفایی اقتصادی به طور همزمان است.

به گزارش«نبض انرژی» علی سلاجقه روز پنجشنبه در بدو ورود به گرگان به خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد سبز یکی از شاخصه‌های  اصلی برنامه توسعه هفتم به شمار می‌رود و سازمان محیط زیست هم به این موضوع توجه داشته و پیگیر گسترش آن در همه سطوح است.

وی ادامه داد: سیاست تشویقی برای ارتقای شاخص‌های اقتصاد سبز در کشور برای مردم و ادارات، کارخانجات و صنایع درنظر گرفته شده و برای این کار از ظرفیت صندوق ملی استفاده می‌شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به این سیاست ۱۵ گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث محیط زیست از جمله پرداختن به اقتصاد سبز گفت: در گذشته به این موضوعات مهم و تاثیرگذار اهمیتی داده نمی‌شد اما تلاش می‌کنیم از این پس به آن بیشتر توجه کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اقتصاد سبز که در آموزه‌های دینی هم بر آن تاکید فراوان شده باید در سبد خانوار دیده شود و حفظ سبزینگی در کشور به اولویت مهم تبدیل گردد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز پنجشنبه برای بازدید از چند طرح از جمله محل پیشنهادی احداث تله‌کابین گرگان و علی‌آباد، زیستگاه حیات وحش در پارک ملی گلستان، بازدید از موزه تنوع زیستی پارک ملی گلستان و گرگان و بازدید از مرکز دفع پسماند زباله شرق آزادشهر به گلستان سفر کرد.