نرخ کرایه ابرنفتکش‌ها گران شد
نرخ کرایه ابرنفتکش‌ها گران شد
صادرات بالای نفت آمریکا باعث شده است تقاضا و نرخ کرایه نفتکش‌های بسیار بزرگ (VLCC) از اواسط فوریه افزایش پیدا کند.

به گزارش نبض انرژی، منابع کشتیرانی به “اس اند پی گلوبال پلاتس” گفتند: نرخ ابرنفتکش‌ها که قادر به حمل دو میلیون بشکه نفت هستند، از ۱۲ فوریه رو به افزایش گذاشته و این روند احتمالاً در ماه جاری و آینده ادامه خواهد یافت.

صادرات نفت آمریکا با افزایش اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و برنت، جذابیت پیدا کرده و رکورد بالای صادرات این کشور، نرخ کرایه نفتکش‌ها را که در ۱۲ فوریه به پایین‌ترین حد از سپتامبر سال ۲۰۱۸ سقوط کرده بود، بالا برده است.

طبق آمار پلاتس و منابع کشتیرانی، نرخ کرایه ابر نفتکش‌ها در مسیر آمریکا به چین در اوایل مارس حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد صادرات نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ فوریه به رکورد ۳.۶۰۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد و در هفته منتهی به ۲۲ فوریه نزدیک به این رکورد ماند و ۳.۳۵۹ میلیون بشکه در روز بود.

از ابتدای امسال تاکنون مجموعاً ۴۸ ابرنفتکش برای بارگیری و حرکت از منطقه گلف کاست آمریکا رزرو شده‌اند که پنج برابر بیشتر از شمار ابرنفتکشهایی است که در دو ماه نخست سال ۲۰۱۸ رزرو شده بودند.

یک مالک کشتی به پلاتس گفت: صادرات هفتگی نفت آمریکا متغیر است اما این روند ماه به ماه رو به رشد است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا باعث افزایش قیمت نفت برنت در هفته‌های اخیر شده است در حالی که رشد تولید نفت آمریکا، قیمت وست تگزاس اینترمدیت را محدود کرده است.

 

  • منبع خبر : ایسنا