ایران چهار جایزه بین‌المللی در مبارزه با مواد مخرب لایه ازون دریافت کرد
ایران چهار جایزه بین‌المللی در مبارزه با مواد مخرب لایه ازون دریافت کرد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: تاکنون با حذف ٩ هزار و ٨٠٠ تن مواد مخرب از یکهزار و ۳۷۸ دستگاه خدماتی و تولیدی، جمهوری اسلامی ایران چهار جایزه بین المللی از طرف پروتکل مونترال و دستگاه های بین المللی دریافت کرده است.

به گزارش«نبض انرژی»علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۵ شهریور روز جهانی اوزن است، گزارشی از اقدامات دولت پیرامون اجرای پروتکل مونترال درخصوص کاهش تولید مواد مخرب لایه ازون در صنایع ارایه کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست افزود: در سال ۶٨ کنوانسیون وین و پروتکل مونترال توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و ایران به این کنوانسیون بین المللی پیوست.

سلاجقه بیان کرد: برای حفاظت از لایحه ازون اقدامات خوبی انجام شده و تاکنون ٩ هزار و ٨٠٠ تن مواد مخرب لایه ازون را از دستگاه خدماتی و تولیدی حذف کرده ایم.

پیمان مونترال در مورد کاهش استفاده از موادی است که باعث تخریب لایه ازون در اتمسفر زمین می‌شوند؛ این پیمان بین المللی برای محافظت از لایه ازون با خاتمه دادن به تولید مواد بی‌شماری که مسئول کاهش ازون هستند طراحی شده‌است.

سلاجقه افزود: براساس برنامه زمان بندی پروتکل، ایران متعهد به کاهش ۳۵ درصدی مواد مخرب لایه اوزون تا ابتدای سال ۲۰۲۲ شده بود که حال از برنامه جلوتر هستیم و به عدد ۶۷ درصد کاهش رسیده ایم و این دستاورد خوبی برای ایران است.

وی این را هم گفت که طرح ملی حفاظت لایه اوزن از طرح‌های پیشگام در مبارزه با تخریب لایه اوزن بوده بطوری که تا کنون موفق به دریافت چهار لوح تقدیراز پروتکل مونترال و سازمان ملل شده است.