بستر اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست طی دولت سیزدهم در حال فراهم شدن است
بستر اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست طی دولت سیزدهم در حال فراهم شدن است
مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در دولت سیزدهم بستر اجتماعی موثر برای حفاظت از محیط زیست در کشور در حال فراهم و آماده شدن است.

به گزارش«نبض انرژی» سید ابوالقاسم موسوی روز سه شنبه در مراسم افتتاح دوره ملی تهیه محتوای آموزشی و اطلاع رسانی محیط زیست و نشست مدیران آموزش و مشارکت مردمی استانهای سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد گفت: ایجاد خانه محیط زیست با همین هدف در دست پیگیری است و  این واحدها را خود سازمان مدیریت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: توجه دولت به حوزه محیط زیست و حفاظت از آن بسیار پررنگ می باشد چرا که حفظ محیط زیست در حقیقت در راستای حفظ نظام است بنابراین باید برای آن کوشید.

مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان این که برخی گروه‌ها در این زمینه همراه نیستند ادامه داد: به عنوان مثال چرا نباید گروههای جهادی را بر سر کار بیاوریم در حالی که حفاظت از محیط زیست با کار جهادی میسر است بنابراین باید افراد انقلابی وارد عرصه شوند.

موسوی با بیان این که برخی طرحها و ایده‌ها در حوزه حفاظت محیط زیست مطلوب است اما بد اجرا می شود افزود: به عنوان مثال در زمینه مدرسه طبیعت اگرچه ایده خوبی بود اما بد عمل شد.

مدیر کل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست هم در این مراسم گفت: اعتبارات حوزه پژوهش در سالها و استانهای مختلف متوازن نبوده است در حالی که باید برای هدفمند شدن پژوهشها و اعتبارات توجه کرد.

لیلا زمانی تاکید کرد:طرحهای مساله محور باید در پژوهشها اولویت داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مبانی دینی ما آمیخته با تاکیدات در حفاظت از محیط زیست است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها بر حفظ محیط زیست تاکید کرده اند و همه مسوولان را وظیفه مند در این حوزه دانسته اند.

اله پور افزود: چالشهای موجود در حوزه محیط زیست از جمله گرد و غبار و آلودگی هوا چالشهای مهمی است که باید نسبت به آنها حساس بود و این چالشها و اتفاقات امروز حوزه محیط زیست ناشی از عملکرد نادرست در گذشته است و اگر زمانی استانهای جنوبی درگیر معضل گرد و غبار بودند امروز مناطق شمالی و سه استان خراسان درگیر این چالش شده اند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی هم اکنون دارای ۳۰ کانون گرد و غبار است و شهرهای شمالی مانند کلات و سرخس جزء کانونهای اصلی بحران گرد و غبار ما هستند و اگر قرار است برنامه عمل داشته باشیم برای مدیریت معضلاتی مانند گرد و غبار باید هر چه زودتر به آنها پرداخت.