تأمین سوخت پروازهای اربعین از مرکز سوخت‌گیری منطقه ایلام
تأمین سوخت پروازهای اربعین از مرکز سوخت‌گیری منطقه ایلام
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از افزایش چهار برابری پروازها و تأمین سوخت هوایی بالگردهای اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و هلی‌کوپترهای آب‌پاش فرودگاه شهدای ایلام در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، علی‌اصغر چاغروندی در این باره گفت: در حالت معمول تعداد پروازهای فرودگاه ایلام اعم از هواپیما و بالگرد بین ۸ تا ۱۰ سورتی پرواز داخلی در روز است که در این ایام بعضی روزها به ۲۲ تا ۳۴ سورتی (رفت و برگشت) پرواز داخلی و خارجی افزایش یافته و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی منطقه، سوخت هوایی JP4 و ATK این پروازها بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای تأمین شده است.

وی افزود: سوخت هوایی بالگردهای اورژانس هوایی، هلال‌احمر، بالگردهای سبک آب‌پاش و هلی‌کوپترهای هوانیروز ارتش در کنار سوخت موردنیاز هواپیماهای مسافربری زوار اربعین در مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه شهدای ایلام تأمین و ذخیره‌سازی شده است.

سید امین حسینی، رئیس مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی منطقه نیز گفت: پروازها از فرودگاه بین‌المللی شهر ایلام در ایام اربعین حسینی به مقاصد مشهد، تهران، زنجان، آبادان و مهران انجام می‌شود.

وی افزود: مرکز سوختگیری هواپیمایی این منطقه با داشتن واحدهای سوخت‌رسان با ظرفیت‌های ۸ و ۲۰ هزار لیتری و مخازنی با ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب وظیفه سوخت‌رسانی به ناوگان هواپیمایی کشور در فرودگاه بین‌المللی شهدای ایلام را به‌عهده دارد.

تأمین سوخت گاز مایع موکب‌داران حسینی در مرز مهران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام همچنین از تأمین گاز مایع سیلندری موکب‌داران در مسیر تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

چاغروندی گفت: از ابتدای استقرار و شروع به فعالیت موکب‌های مستقر در مرز مهران، گاز مایع (ال‌پی‌جی) موکب‌ها تاکنون تأمین شده و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ سیلندر ۱۱ کیلویی و ۷۰ سیلندر ۵۰ و ۲۵ کیلویی گاز مایع برای پخت‌وپز و آشپزی به‌صورت امانی در اختیار موکب‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: موکب‌های متقاضی استفاده از گاز مایع سیلندری در صورت داشتن سیلندر خالی با مراجعه به محل دپو در مرز مهران نسبت به تعویض و شارژ آن اقدام کنند و مواکبی که فاقد سیلندر اولیه هستند، با مراجعه به تأسیسات گاز مایع از جمله تأسیسات پگاه‌گاز در مقابل تضمین به‌صورت امانی سیلندر گاز مایع تحویل بگیرند و پس از خاتمه فعالیت موکب مجدداً سیلندر را به تأسیسات عودت دهند.