اجرای فاز دوم رینگ جنوبی آبرسانی به اراک در دست انداز عدم تامین اعتبار
اجرای فاز دوم رینگ جنوبی آبرسانی به اراک در دست انداز عدم تامین اعتبار
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: عدم تامین اعتبارات مورد نیاز و عدم تخصیص به موقع، عدم امکان پرداخت مطالبات پیمانکار را در پی داشته که روند پروژه را قدری کند کرده است به طوری که میزان پیشرفت فیزیکی فاز دوم تاکنون به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش«نبض انرژی»حسین اسدی ، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح از سال ۱۳۸۱ آغاز شده است و پیش بینی می شود که سال آینده خاتمه یابد، پروژه شامل سه فاز می شود که فاز نخست بهره برداری شده و فاز دوم در حال اجراست و برای اتمام کار نیز رقمی بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: فاز اول رینگ جنوبی آبرسانی از سد کمال صالح به شهر اراک، به طول حدود ۳ کیلومتر در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ افتتاح شد که قابلیت آبرسانی از خط انتقال سد کمال صالح تا محل مخزن ذخیره آب مستقر در ارتفاعات ولیعصر را داراست.

اسدی با اشاره به اینکه همزمان با بهره برداری از فاز نخست، عملیات اجرایی فاز دوم آغاز شد، گفت: این عملیات شامل خط انتقال به طول ۶۱۰۰ متر از نوع چدن داکتیل به قطر ۵۰۰ میلی متر و حوضچه های شیرآلات و اتصالات مورد نیاز مسیر خط انتقال است و در حال حاضر تمامی لوله های خط مذکور تهیه و در انبار کارفرما تخلیه شده است.

وی بیان کرد: پیمانکار پروژه از طریق برگزاری مناقصه عمومی انتخاب و قرارداد مذکور منعقد شده و تاکنون به میزان حدود یک کیلومتر حفاری و لوله گذاری صورت گرفته است.

اسدی یکی از مهمترین موانع و مشکلات بر سر راه پروژه را عدم تامین اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده و تخصیص به موقع اعتبارات مناسب دانست و افزد: برخی مشکلات موجود در این پروژه، شامل واقع شدن مسیر خط انتقال در مجاورت کمربندی جنوبی بوده که به علت تردد قابل توجه وسائط نقلیه سبک و سنگین، نیاز به رعایت موارد ایمنی دارد، همچنین حفاری در سنگ و ترانشه برداری سبب کندی کار شده است.

منبع: ایسنا