دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسید
دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسید
مدیرعامل گروه پتروپارس از اتمام حفاری دومین چاه میدان نفتی مشترک فروزان با طول ۳۳۷۹ متری خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس، سیدشمس الدین موسوی با اشاره به اینکه چاه شماره 03-12 حفاری و به تولید رسیده است، گفت: این عملیات با تلاش شبانه ‎روزی همکارانمان و با حمایت های مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران به اتمام رسید و با توجه به شرایط بستر، ۹۵۰ متر از طول ۳۳۷۹ متری آن به صورت افقی حفاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت اولیه چاه، روزانه ۱۰۰۰هزار بشکه نفت قابل برداشت خواهد بود، گفت: طی روزهای گذشته جریان دهی از این حلقه چاه آغاز شد و تمیزکاری چاه نیز توسط همکاران ما انجام شد.

موسوی با بیان اینکه پس از حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی فروزان در اردیبهشت ماه سال جاری، این دومین چاهی است که بر اساس تعهدات گروه پتروپارس به کارفرما تحویل می شود، یادآور شد: تعهد ما برای حفاری در میدان نفتی فروزان ۲۶ حلقه چاه است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل کارفرما خواهد شد و با برنامه ریزی و روندی که در پیش داریم تلاش خواهیم کرد که در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرعامل گروه پتروپارس همچنین با اشاره به این نکته که در حوزه مهندسی، تامین کالا، خدمات فنی و اجرایی در این میدان از ظرفیت های ایرانی استفاده می شود، بیان کرد: به لطف خدا، امکانات و توانمندی های داخلی، ما را از پیمانکاران خارجی بی نیاز کرده و به جز موارد بسیار محدود در تامین کالا، مابقی خدمات توسط شرکت های داخلی تامین و اجرا شده که این امر باعث افتخار و غرور ملی است.

گفتنی است میدان نفتی فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارگ در خلیج فارس واقع شده و با میدان نفتی مرجان کشور عربستان مشترک است.