۴۷ درصد سیاست‌های ابلاغ‌شده رهبری در حوزه محیط زیست اجرا شده است
۴۷ درصد سیاست‌های ابلاغ‌شده رهبری در حوزه محیط زیست اجرا شده است
معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه در ۷ سال گذشته تنها ۴۷ درصد از سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست که در سال ۹۴ ابلاغ شد، اجرایی شده است.

به گزارش«نبض انرژی»نخستین همایش سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست پیش‌از‌ظهر امروز در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این نشست، رضا انجم‌شعاع؛ معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: محور اصلی برای پیشبرد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست، نیروی انسانی سازمان است. بر اساس یک پژوهش، باور مدیران در پیشبرد و موفقیت پروژه‌ها بیش از 94 درصد است، بنابراین دیدگاه مدیران سازمان باید بر اساس موفقیت 100 درصدی اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری باشد.

وی ادامه داد: شاخص‌های مصرف آب، انرژی، سرانه بهره‌برداری از محیط زیست و انتشار گازهای کربنی نشان می‌دهد که اوضاع محیط زیست کشور ما ناپایدار است و باید در بزنگاه درست این شرایط را تغییر دهیم. این بزنگاه زمان تبیین برنامه هفتم توسعه است که باید از این زمان برای ارتقای جایگاه محیط زیست استفاده کنیم.

معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: از سال 94 که سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست ابلاغ شد، سهم سازمان حفاظت محیط زیست از بودجه تنها 0/02 درصد بوده است که این بودجه در برنامه هفتم توسعه باید جهش اساسی داشته باشد.

انجم‌شعاع ادامه داد: متأسفانه در 7 سال گذشته تنها 47 درصد از سیاست‌های ابلاغی اجرایی شده و هیچ یک از بندهای 15 گانه این سیاست‌ها به طور مدون دنبال نشده است.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد سیاست‌های ابلاغی، ستاد برنامه و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست را تشکیل دادیم تا هم نقش محیط زیست در برنامه هفتم توسعه، هم سیاست‌های ابلاغی و هم سند تحول دولت مردمی را به خوبی دنبال کنیم.

معاوت توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سازمان برای رسیدن به اهداف خود و اجرایی کردم سیاست‌های ابلاغی رهبری باید به علم و فناوری روز مجهز شود و تجهیز به ادوات پیشرفته نیازمند بودجه و نقدینگی مناسب است که تلاش می‌کنیم این مهم در برنامه هفتم توسعه دیده شود.