آمریکا برای کمک به کشورهای اروپایی به نفت ونزوئلا نیاز دارد
آمریکا برای کمک به کشورهای اروپایی به نفت ونزوئلا نیاز دارد
یک کارشناس سیاسی در ونزوئلا می‌گوید که آمریکا از این جهت تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را کم کرده تا بتواند به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بحران درحوزه انرژی در کشورهای متحد اروپایی خود کمک کند.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از شینهوا، دولت آمریکا اخیرا حلقه تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازتر کرده و می‌گوید این اقدام با هدف تشویق دولت کنونی و مخالفان دولت برای مذاکره انجام شده است.

با این حال اما یک کارشناس سیاسی در ونزوئلا می‌گوید: آمریکایی‌ها از آن جهت شدت اعمال تحریم‌های نفتی علیه این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمتر کرده‌اند که از بحران در حوزه انرژی مشکلات اقتصادی و اجتماعی متحدان خود که به خاطر سیاست خارجی واشنگتن به آن دچار شده‌اند بکاهند.

باسم تاجلدین بر این باور است که پرواضح است آمریکا نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خود نمی‌خواهد. آمریکا به اندازه کافی نفت و گاز تولید می‌کند تا بتواند نیازهای خود در داخل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کند اما این واقعیت وجود دارد که بحران‌های پیش‌آمده ناشی از سیاست خارجی مستبدانه آمریکا بوده و باعث شده تا شرکا و متحدان این کشور به خصوص کشورهای اروپایی درگیر بحران انرژی، بحران اقتصادی، بحران سیاسی و بحران ساختاری شوند.

به گفته تاجلدین، به همین دلیل است که آمریکا فهمیده ونزوئلا امروز به درد می خورد.

وی تأکید کرد: نفت و گاز ونزوئلا برای جهان مهم است و این کشور جزو بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر انرژی در جهان به شمار می‌رود.

به باور این کارشناس اقتصادی، آمریکا به نفت و گاز ونزوئلا برای تامین تقاضای بازار جهانی به خصوص در راستای کم کردن شکاف ایجاد شده ناشی از درگیری نظامی روسیه و اوکراین و بحران رابطه سیاسی با این کشور به آن نیاز دارد.

منبع: فارس