تقاضا برای نفت به ۹۸.۳ میلیون بشکه رسید
تقاضا برای نفت به ۹۸.۳ میلیون بشکه رسید
برآوردهای اولیه حاکی از کاهش تقاضای جهانی نفت در سه ماهه دوم سال جاری به حدود ۹۸.۳ میلیون بشکه در روز است که نسبت به سه ماهه قبل ۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش«نبض انرژی» بر اساس گزارش تحولات نفت در بازارهای جهانی، برآوردهای اولیه حاکی از کاهش تقاضای جهانی نفت در سه ماهه دوم سال جاری به حدود ۹۸.۳ میلیون بشکه در روز است که نسبت به سه ماهه قبل ۱ درصد کاهش داشته است.

این گزارش نشان داد که تقاضای کشورهای OECD با کاهش ۰.۷ درصدی به حدود ۴۵.۵ میلیون بشکه در روز و تقاضای بقیه کشورهای جهان با ۱.۲ درصد کاهش به حدود ۵۲.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این سازمان پیشنهاد می‌کند که تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یابد و به حدود ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد، زیرا انتظار می‌رود تقاضای گروه کشورهای OECD به حدود ۴۷ میلیون بشکه در روز برسد. انتظار می‌رود تقاضا برای بقیه جهان به حدود ۵۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

میانگین ماهانه قیمت سبد نفت خام «اوپک» طی ماه جولای ۲۰۲۲ با کاهش حدود ۸ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۰۸.۳۲ دلار در هر بشکه رسید، این در حالی است که انتظارات این سازمان حاکی از آن است که میانگین قیمت سالانه این سبد نفتی نفت خام در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۵.۷۱ دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۵۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی از آن است که میانگین قیمت سبد نفت خام اوپک در ماه ژوئن ۲۰۲۲ با ۳.۳ درصد معادل ۳.۸ دلار در هر بشکه نسبت به ماه قبل از آن به ۱۱۷.۷ دلار در هر بشکه رسیده است.

منبع: مهر