علت کمبود سوخت در جایگاه‌ها چیست؟
علت کمبود سوخت در جایگاه‌ها چیست؟
دولت برای جبران کسری سوخت کشور چه تدابیر اندیشیده است؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت سوخت و عرضه محدود قطره چکانی سوخت در مبادی عرضه نمی‌تواند راهکاری برای مدیریت سوخت در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی و حتی به صورت عینی شاهد کاهش عرضه سوخت در برخی شهرستان‌ها هستم و این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

براساس این گزارش باید گفت که کمبود بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت و تعطیلی موقت برخی جایگاه‌ها نیز از دیگر مشکلاتی است که فیلم‌های متعددی از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اما مسئولان هیچ توضیحی درباره آن نداده اند.
همچنین مشکلات کمبود بنزین و سوخت در استان‌های مرزی بویژه سیستان و بلوچستان هم از جمله موضوعاتی است که همواره با سکوت مواجه شده است.

براساس گفته مسئولان علت این موضوع بیشتر به حجم سفر‌های مردم برمی‌گردد؛ چرا که طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم به مسافرت نرفتند و این مهم به همین خود را به وضوع نشان نداده است. این در حالیست که مسئولان می‌توانستند به بروزرسانی مراکز عرضه سوخت و استانداردسازی و مدیریت مصرف جلوی مصارف بی رویه را بگیرند.

افزایش مصرف بنزین در حالی به ثبت رسیده که عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشی کشور در دولت قبل، باعث شده تا تولید بنزین با افتی ۱۰ درصدی مواجه شود و این دو موضوع در کنار جذابیت قاچاق و خروج سوخت از کشور، تراز مصرف بنزین را بر هم زده است.

حتی برخی معتقدند که قاچاق سوخت عامل اصلی کمبود سوخت در جایگاه‌ها است به همین منظور دولت ۱۰۰ لیتر از سهمیه بنزین آزاد دارنندگان کارت سوخت را برای مقابله با قاچاق کاهش داد.

بنزین از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه مردم قرار دارد و زندگی روزانه مردم ارتباط تنگاتنگی با آن دارد.

حال این سوال پیش می‌آید دولت برای جبران کسری سوخت کشور چه تدابیر اندیشیده است؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت سوخت و عرضه محدود قطره چکانی سوخت در مبادی عرضه نمی‌تواند راهکاری برای مدیریت سوخت در کشور باشد بایستی به فکر راه حل تازه‌ای در این زمینه باشد.