اتحادیه اروپا خواستار کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی شد
اتحادیه اروپا خواستار کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی شد
وزرای انرژی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواستند راهکارهایی برای کاهش حداقل ۱۰ درصد از کل مصرف برق بیابند.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از اویل پرایس، وزرای انرژی اتحادیه اروپا در روز جمعه پیشنهاد دادند هر کشور در این اتحادیه استراتژی‌هایی برای کاهش حداقل 10 درصد از کل مصرف برق در پیش بگیرد.

کشورهای عضو این اتحادیه همچنین باید مصرف برق را حداقل 5 درصد در ساعت‌های اوج مصرف پایین بیاورند.

اتحادیه اروپا در اوایل تابستان از کشورهای عضو خواسته بود مصرف گاز را 15 درصد در پاییز و پس‌از آن در زمستان پائین بیاورند. این مسئله در ابتدا فقط یک درخواست بود اما راه را برای اجباری کردن آن در صورت نیاز باز کرد. کاهش 15 درصدی مصرف گاز می‌تواند در طرح کاهش 10 درصدی مصرف برق هم اعمال شود.

اجلاس اضطراری وزرای انرژی اتحادیه اروپا در روز جمعه برگزار شد تا در مورد افزایش قیمت انرژی و قرار دادن سقف قیمت برای صادرات گاز روسیه تصمیم‌گیری شود. این اجلاس بدون هیچ طرح قطعی پایان یافت. پیشنهاد قرار دادن سقف قیمت برای گاز روسیه با منتقدان بسیاری مواجه است که عقیده دارند هیچ تأثیری نخواهد داشت.

روسیه اعلام کرده صادرات گاز به کشورهایی را که موافق قرار دادن سقف قیمت برای گاز این کشور هستند متوقف می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد اتحادیه اروپا مصمم به پیدا کردن راهی برای محدود کردن درآمد نفت و گاز روسیه است.

اجلاس اضطراری روز جمعه جدیدترین تلاش اتحادیه اروپا برای جلوگیری از رکود اقتصاد به‌خاطر تعطیلی صنایع و آرام کردن اعتراضات در مورد بالا رفتن قیمت انرژی است.

منبع: تسنیم