آمریکا در حال بررسی لزوم آزادسازی بیشتر نفت از ذخایر استراتژیک خود
آمریکا در حال بررسی لزوم آزادسازی بیشتر نفت از ذخایر استراتژیک خود
وزیر انرژی آمریکا گفت اگر اوپک بازهم عرضه نفت را پایین بیاورد، احتمال برداشت دوباره از ذخایر استراتژیک نفتی پس‌از پایان این طرح در ماه اکتبر وجود دارد.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از رویترز، جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی آمریکا گفت دولت این کشور در حال بررسی لزوم آزادسازی بیشتر نفت خام از ذخایر استراتژیک پس‌از پایان این طرح در ماه اکتبر است.

دولت بایدن در سال جاری میلادی روزانه حدود 1 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفتی با هدف پایین آوردن قیمت سوخت و مهار تورم انرژی در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آزاد کرده است.

برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی در سال جاری میلادی متوسط قیمت خرده‌فروشی بنزین در این کشور را از 5 دلار در هر گالن در ماه ژوئن تا 3.75 دلار پایین آورده است. اما ذخایر استراتژیک آمریکا حالا به کمتر از 450 میلیون بشکه رسیده است؛ یعنی پایین‌ترین رقم از 1984.

اوپک و متحدانش در روز دوشنبه برای کاهش تولید از ماه آینده میلادی به توافق رسیدند تا قیمت نفت را که به‌خاطر نگرانی از رکود اقتصاد دنیا سقوط کرده است، افزایش دهند.

مقامات صنعت نفت آمریکا عقیده دارند هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد آزادسازی بیشتر ذخایر استراتژیک نفتی زود است، اما اگر اوپک بازهم عرضه نفت را پایین بیاورد، این احتمال وجود خواهد داشت.

کل ذخایر نفت آمریکا از اواسط 2020 به‌خاطر فروش طبق دستورالعمل‌های مجلس و طرح کنترل قیمت بایدن کاهش یافته‌است.

وزیر انرژی آمریکا طی دیدار از هوستون در روز پنجشنبه گفت دولت و متحدانش هنوز درحال مذاکره در مورد تعیین سقف قیمت برای خرید نفت از روسیه هستند. این اقدام درآمد روسیه را در بحبوحه جنگ این کشور با اوکراین کاهش می‌دهد.

گرانهلم اخیراً از پالایشگاه‌های آمریکا خواسته‌ ذخایر پایین سوخت خود را قبل‌از آغاز زمستان احیا کرده و مانع افزایش صادرات بنزین و دیزل شوند. وی طی نامه‌ای به این پالایشگاه‌ها هشدار داد وزارت انرژی در صورت کاهش بیشتر ذخایر سوخت، اقدامات اضطراری غیرقابل پیش‌بینی اتخاذ خواهد کرد.

منبع: تسنیم