کشف ۱۶ دستگاه ماینر غیر مجاز در اهواز
کشف ۱۶ دستگاه ماینر غیر مجاز در اهواز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: یک مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز با ۱۶ دستگاه ماینر کشف و جمع‌آوری شد.

به گزارش«نبض انرژی»عبدالحمید عباس شیاری، بیان کرد: با تلاش و دستور مقام قضایی و فرماندهی انتظامی در راستای کمک به پایداری شبکه برق، تعداد ۱۶دستگاه ماینر غیرمجاز در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به کشف یک مزرعه رمز ارز دیجیتال در شهر اهواز، افزود: ۱۶ دستگاه ماینر مدل S۹ و M۳ با همکاری ماموران انتظامی در منطقه کوی ملت اهواز کشف و جمع آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: همشهریان می‌توانند با همکاری در شناسایی و کشف دستگاه‌های ماینر غیرمجاز به حفظ پایداری شبکه برق و ارائه خدمات مطلوب کمک کرده و تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای اطلاع رسانی در خصوص ماینرهای غیرمجاز از طریق “اپلیکیشن برق من” ، “سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat” و نیز با شماره‌گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ برای ثبت گزارش جهت معرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

شیاری در پایان، گفت: پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

منبع: ایسنا