۱۴ سوخت‌رسان‌ سیار در مبادی خروجی زائران اربعین مستقر شد
۱۴ سوخت‌رسان‌ سیار در مبادی خروجی زائران اربعین مستقر شد
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از استقرار ۱۴ دستگاه سوخت‌رسان‌ سیار و دو جایگاه سیار آماده‌باش در مبادی خروجی زائران اربعین، تأمین سوخت زائران در عراق و نیز افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی به زائران در مقایسه با سنوات گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»جعفر سالاری‌نسب در این باره گفت: هم اکنون پنج جایگاه سیار سوخت در مبادی مرزی ایلام، دو جایگاه سیار در اهواز، یک جایگاه سیار در آبادان، چهار جایگاه در کرمانشاه، یک جایگاه در سنندج، یک جایگاه سیار در میاندوآب و دو جایگاه سیار آماده باش در ارومیه استقرار یافته‌اند.

وی تأکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همه ساله با نزدیک شدن به آیین باشکوه اربعین حسینی، امکانات خود را در زمینه سوخت‌رسانی به زائران و موکب‌ها در چهار مرز اصلی مهران در ایلام، چزابه، اهواز، شلمچه (آبادان) و خسروی در استان کرمانشاه تجهیز و آماده می‌کند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با توجه به حجم زیاد وسائل نقلیه و خودروهای شخصی و بار ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزها، تعدادی جایگاه‌ سوخت سیار نیز در محورهای منتهی به مرزهای خروجی به کشور عراق مستقر شدند.

سالاری‌نسب افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تمهیدات اندیشیده‌شده، عملیات سوخت‌گیری به نحو مطلوبی انجام شود و هموطنان با کمبود و چالشی در این زمینه مواجه نباشند.

وی بیان کرد: برای تأمین سوخت موردنیاز خودروهایی که در جاده ترانزیتی زاهدان و شمال شرق کشور تردد می‌کنند و پس از عبور از کرمان به سمت ایلام و خوزستان می‌روند، تدابیر لازم اندیشیده شده و مردم از این بابت در تأمین سوخت در این منطقه مشکلی نخواهند داشت.

سوخت زائران در خارج از مرزها نیز تأمین می‌شود

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز زائران در خارج از مرزها نیز انجام شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال شاهد حضور میلیونی هموطنان در مراسم اربعین خواهیم بود و به همین منظور برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده تا مشکلی برای تأمین سوخت موردنیاز زائران در داخل و خارج از کشور وجود نداشته باشد.

سالاری‌نسب همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌شده برای تأمین سوخت موردنیاز اتوبوس‌ها افزود: اتوبوس‌های حامل زائران می‌توانند از طریق جایگاه‌های تعیین‌شده در محورهای مشخص، با کارت‌ سوخت شخصی (نرخ یارانه‌ای) یا کارت آزاد جایگاه‌داران، اقدام به سوخت‌گیری کنند.

افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی در مرزها نسبت به سال‌های گذشته

وی همچنین از افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی در مرزهای خروجی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت سوخت‌رسانی در مرزها، در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته و حتی در صورت افزایش تعداد زائران فراتر از پیش‌بینی‌ها نیز امکانات سوخت‌رسانی کامل و مطلوب فراهم است.

تأمین سوخت موکب‌ها مطابق سنوات گذشته

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از تأمین سوخت موکب‌های مستقر در مسیر راهپیمایی اربعین مطابق سنوات گذشته خبر داد و بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزون بر تأمین سوخت موکب‌های مستقر در نقاط مرزی داخل کشور، تأمین سوخت موکب‌های داخل خاک کشور عراق را نیز به‌عهده دارد.

سالاری‌نسب همچنین از استقرار و فعالیت تعداد زیادی موکب‌ وابسته به وزارت نفت، شرکت‌های زیرمجموعه و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این مناطق خبر داد و گفت: عمده این موکب‌ها با همکاری و همیاری کارکنان وزارت نفت فعالیت و نسبت به خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) در ایام اربعین حسینی اقدام می‌کنند که سوخت‌ موردنیاز این موکب‌ها برای طبخ غذا توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأمین می‌شود.

وی همچنین از اعزام گروه‌های ایمنی ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌های مستقر در محورهای پرتردد زائران و مناطق مرزی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هر ساله برای ازدحام در جایگاه‌های سوخت منتهی به نقاط مرزی، گروه‌های ایمنی متعددی به‌منظور تأمین ایمنی تجهیزات، مدیریت حوادث احتمالی در جایگاه‌ها و همیاری با جایگاه‌داران، به نقاط مرزی اعزام و مستقر شده‌اند.

توزیع بیش از ۶۰ هزار کیلوگرم گاز مایع در مناطق مرزی

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از توزیع ۶۱ هزار و ۱۲۰ کیلوگرم گاز مایع در مناطق مرزی خبر داد و گفت: این شرکت آمادگی دارد تا سوخت موردنیاز پخت‌وپز موکب‌ها را در نقاط مرزی و در خارج از مرزها تامین کند.