دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه به بهره‌بر‌داری رسید/ افزایش پایداری شبکه برق جنوب‌غرب کشور
دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه به بهره‌بر‌داری رسید/ افزایش پایداری شبکه برق جنوب‌غرب کشور
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: دومین واحد بخار نیروگاه‌ سیکل‌ترکیبی عسلویه به ظرفیت 160 مگاوات به شبکه برق کشور متصل و وارد مدار تولید شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمد رمضانی” با اعلام این خبر، افزود: نیروگاه عسلویه در حال حاضر با برخورداری از 6 واحد گازی و دو واحد بخار به ظرفیت 1300 مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل دو واحد بخار این مجموعه، ظرفیت کل نیروگاه به حدود 1500 مگاوات افزایش خواهد یافت.
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در راستای پروژه‌های پیک تابستان امسال 19 واحد نیروگاهی به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: احداث هر واحد بخار ضمن صرفه‌جویی 270 میلیون مترمکعبی مصرف سوخت در سال، منجر به افزایش راندمان از 32 درصد به 47 درصد خواهد شد.
رمضانی افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد بار را از جمله اهداف احداث بخش بخار این نیروگاه برشمرد و گفت: تبدیل سیکل ساده گازی به سیکل‌ترکیبی به معنای افزایش ظرفیت تولید برق بدون نیاز به مصرف سوخت اضافی است که علاوه بر مزایای اقتصادی صرفه‌جویی در مصرف سوخت به ازای برق تولیدی، مزایای زیست‌محیطی ناشی از کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای را در پی دارد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های در حال ساخت صنعت برق حرارتی، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدوارم دومین واحد نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان و واحد گازی 183 مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه طی هفته جاری به بهره‌برداری برسد.