مولد شماره 13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد وارد مدار تولید شد
مولد شماره 13 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد وارد مدار تولید شد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد، از اتمام عملیات کامل احیا و بازسازی واحد G13 گازی آلستوم این نیروگاه، با ظرفیت 123.4 مگاوات و اتصال به شبکه سراسری برق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “سیدمحمدحسن جمال‌الدینی” عنوان کرد: کار بازسازی مجدد این مولد که در اواخر سال 1399 دچار آسیب بسیار جدی شده بود، در دستور کار شرکت قرار گرفت و پس از بررسی ابعاد حادثه و بازدید چند پیمانکار داخلی سرانجام قرارداد احیا و بازسازی کامل این مولد با شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به کارفرمایی شرکت تولید نیروی برق شرق منعقد شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد ادامه داد: با توجه به حجم بالای آسیب وارده به این مولد، عملیات احیا و بازسازی کامل شامل رفع دفرمگی پوسته‌ها، تنظیم عمودی و افقی پوسته‌ها و تنظیم پداستال برای اولین بار در کشور انجام شد.
جمال‌الدینی افزود: متخصصان این نیروگاه با تکیه بر منابع داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، برای اولین بار در کشور با بازسازی و احیای کامل این مولد، برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور افزودند.
وی با توجه به نیاز کشور به تولید انرژی برق و پایداری شبکه تأکید کرد: بلوک سیکل ترکیبی اول (شامل بویلرهای 13 و 14 و بخار S1) 320 مگاوات تولید برق می‌کند و در حال حاضر با ورود این مولد و بخش بخار آن به شبکه برق، تمامی مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در مدار تولید قرار گرفته و این نیروگاه با ظرفیت کامل در حال تولید انرژی پایدار است.