اتحادیه اروپا: افزایش هزینه‌های انرژی ادامه‌دار خواهد بود
اتحادیه اروپا: افزایش هزینه‌های انرژی ادامه‌دار خواهد بود
سخنگوی کمیسیون اروپا (EC)، طی اظهاراتی اعلام کرد که این کمیسیون پیش بینی می‌کند قیمت گاز در اتحادیه اروپا در زمستان آینده و پس از آن همچنان بالا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، تیم مک‌فی، سخنگوی کمیسیون اروپا (EC)، روز پنجشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که این کمیسیون پیش بینی می‌کند قیمت گاز در اتحادیه اروپا در زمستان آینده و پس از آن همچنان بالا خواهد بود.

مک فی گفت: قیمت‌ها در سال‌های 2024-2025 دوباره کاهش خواهند یافت اما در معرض برخی نوسانات هستند.

وی توضیح داد که اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای مدیریت تقاضا برای گاز انجام می‌دهد تا از تاثیر تعرفه‌های بالا بر خانوارها و مشاغل بکاهد.

مک فی به خبرنگاران همچنین گفت: ما در شرایط بسیار استثنایی هستیم – عرضه با تقاضا مطابقت ندارد. به همین دلیل است که ما بر مدیریت تقاضا تمرکز می کنیم و باید استفاده از منابع انرژی فسیلی را کاهش دهیم. همچنین باید سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهیم. همه اینها بخشی از طرح موسوم به ریپاور اتحادیه اروپا REPowerEU است.

قیمت بنزین در این اتحادیه در سال جاری میلادی به بالاترین رقم خود در تاریخ رسیده است که باعث افزایش تورم و افزایش نگرانی‌ها در مورد نزدیک شدن به فصل زمستان شده است.

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی گزینه هایی برای محدود کردن قیمت انرژی و کاهش تقاضای برق به عنوان بخشی از پیشنهادات آتی خود برای مقابله با افزایش هزینه های انرژی است.

منبع: تسنیم