خط لوله نفت ارسالی گچساران به گوره پس از ۴ دهه توپکرانی شد
خط لوله نفت ارسالی گچساران به گوره پس از ۴ دهه توپکرانی شد
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۴۲ کیلومتر از خط لوله ۲۴ اینچ انتقال نفت ارسالی گچساران به گوره برای نخستین بار و پس از چهار دهه توپکرانی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مهرداد کاهکش با بیان اینکه ۴۲ کیلومتر از خط لوله ۲۴ اینچ انتقال نفت ارسالی بهره‌برداری گچساران-۳ تا مایل ۳۲ توپکرانی شد، اظهار کرد: با تلاش متخصصان این شرکت و برای نخستین بار پس از احداث این خط به‌منظور شناسایی نقاط معیوب این توپکرانی با موفقیت انجام شد.

وی در این باره گفت : امروز پس از چهار دهه برای نخستین بار از زمان احداث، عملیات توپکرانی خط لوله ۲۴ اینچ نفت ارسالی واحد بهره‌برداری گچساران-۳ که وظیفه آن ارسال نفت به گوره است با اقدام‌های انجام‌شده در کارگروه فنی و عملیاتی با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: توپک‌رانی عملیات عبور دادن شیء خارجی با فرآیندی ویژه از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوب‌های ایجادشده، خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به‌دلیل ایمن شدن خط، انجام می‌شود.

کاهکش با بیان اینکه ایمن‌سازی خطوط لوله از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت و گاز است، اعلام کرد: توپکرانی این خط در سه مرحله به‌دست توانمند کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.

وی ضمن قدردانی ویژه از کارگروه فنی و عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: بر خود لازم می‌دانم از نیروهای فنی و عملیاتی به‌ویژه خط لوله، بازرسی فنی و خوردگی فلزات، ایمنی و آتش‌نشانی، شیمیایی، بهره‌برداری، مهندسی تولید، ترابری و خدمات عملیات که بدون حادثه این عملیات را با موفقیت انجام دادند تشکر کنم.