افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در خلیج‌فارس
افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در خلیج‌فارس
با بهره‌برداری از پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن شماره ۴ منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در خلیج‌فارس ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از نفت فلات قاره ایران، این پروژه با حضور «علیرضا مهدی‌زاده» مدیرعامل و تعدادی از مدیران، روسا و دست‌اندرکاران آن روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقلام این پروژه ساخت داخل است، گفت: پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن شماره ۴ منطقه بهرگان اسفندماه ۱۳۹۸ آغاز شد و حتی با وجود مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، پروژه با جدیت پیگیری و به بهره‌برداری رسید.

به گفته مهدی‌زاده، با وارد مدار شدن این مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در منطقه بهرگان ۱۰ درصد افزایش یافت و با توجه به اینکه منطقه بهرگان پایانه‌ای برای واردات و صادرات نفت‌خام و میعانات گازی است، در این زمینه نیز مزایای فراوانی دارد.

وی افزود: تا سه ماه آینده مخزن ۲۵۰ هزار بشکه‌ای در منطقه خارگ به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین مخزن ۵ و ۶ و ۸ منطقه بهرگان با ظرفیت مجموع اسمی یک میلیون و سیصد هزار بشکه در فرایند مناقصه و انتخاب پیمانکار است که با این اقدامات ظرفیت عملیاتی ذخیره‌سازی نفت‌خام ایران در خلیج‌فارس افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، در این جلسه گزارشی از روند تعمیرات اساسی و بازسازی مخزن ذخیره‌سازی نفت‌خام شماره ۴ منطقه بهرگان توسط مجری پروژه ارائه و بر استفاده حداکثری از توان شرکت‌های داخلی در آن تاکید شد.