رئیس جمهور وارد دزفول در استان خوزستان شد
رئیس جمهور وارد دزفول در استان خوزستان شد
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور دقایقی پیش از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد تا طرح آبرسانی غدیر را در این استان افتتاح کند.

به گزارش«نبض انرژی»در آیین استقبال از رییس جمهور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان، امام جمعه، فرماندار و نماینده دزفول و جمعی از مسوولان استان خوزستان حضور داشتند؛ سپس رییس جمهور با بالگرد عازم احمد فداله از مناطق محروم شهرستان دزفول شد.

آیت الله رئیسی قرار است بعد از بررسی مشکلات منطقه احمد فداله در بخش شهیون دزفول، عازم محل افتتاح طرح غدیر شود.

طرح آبرسانی غدیر در خوزستان که بزرگترین طرح آبرسانی کشور است امروز جمعه ۱۱ شهریور با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی طرح انتقال آب غدیر خوزستان توسط مجموعه سازمان آب و برق خوزستان و در راستای تحقق وعده رییس جمهور به مردم خوزستان مبنی بر رفع مشکل آب شرب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا از مهر ۱۴۰۰ آغاز شد.

برای اجرای این طرح در ابتدا یک بازه زمانی سه ساله تعریف شد اما با تلاش‌ انجام‌شده طرح میان مدت آن در کمتر از یکسال محقق شده و اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده که با کار جهادی در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفی آب در ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان رخ خواهد داد.

پروژه عظیم آبرسانی غدیر، در این مرحله آب شرب مورد نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و بیش از هزار روستای اطراف را تامین می کند.