تعمیر تنها دستگاه پرو ور سیار مناطق نفتخیز جنوب در شرکت آغاجاری
تعمیر تنها دستگاه پرو ور سیار مناطق نفتخیز جنوب در شرکت آغاجاری
تنها دستگاه پرو ور سیار در مناطق نفتخیز جنوب به دست متخصصان شرکت نفت و گاز آغاجاری در خوزستان با بیش از ۴۰ میلیارد صرفه جویی تعمیر و راه‌اندازی شد.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت:این دستگاه با استفاده از دانش بومی کارشناسان شرکت با توجه به آسیب ها و مشکلات تجهیزات پایش، اندازه گیری، مبدل‌های الکترونیکی، محاسبه گرها، مدارات منطقی، حسگرها، تجهیزات حفاظتی و … تعمیر و راه اندازی شد.

جواد تقی زاده با اشاره به اهمیت سنجش دقیق نفت در مبادی صادراتی افزود: در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تجهیزات اندازه گیری سیستم‌های میترینگ توسط این دستگاه که در شرکت آغاجاری مستقر است مورد سنجش قرار می‌گیرند که با توجه به آسیب‌های جدی و مشکلات فراوان در تامین تجهیزات و قطعات به دلیل انحصاری بودن، توسط کارشناسان و مهندسان ابزار دقیق این شرکت تعمیرات کلی، اصلاح و رفع اشکال از دستگاه و تجهیزات جانبی انجام شد.
وی با اشاره به دانش فنی کارکنان و مشارکت آنان در اجرای طرح های نوین، تعمیر و بازسازی کارت های الکترونیکی، منابع تغذیه، رله ها و وایرینگ مربوط به تجهیزات پایش ،مبدل های الکترونیکی ،مدارات منطقی و… را بخشی از قطعات ساخته شده بیان کرد.
وی این دستگاه را به عنوان تجهیز مرجع برای سنجش اطمینان پرو ور های ثابت که در مبادی مبادلاتی و صادراتی نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند دانست و گفت: با انجام این  تعمیرات و آماده سازی تجهیز مذکور به طور مستقیم بیش از ۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در شرکت آغاجاری صورت پذیرفت.

این شرکت هشت میدان نفتی شامل میدان های نفتی آغاجاری ، میدان کرنج، میدان پرنج ، میدان پارسی ، میدان رامشیر، میدان رگ سفید، میدان پازنان ، و میدان مارون را زیر پوشش دارد. دفتر شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در امیدیه، در جنوب شرق خوزستان مستقر است.